سلام 
من پسر ۲۷ ساله، فارغ التحصیل ارشد، شاغل و در سن ازدواج هستم
حقیقت اینکه من مذهبی نیستم، اصلاً مذهبی نیستم، نه اهل عزاداری‌های مذهبی هستم نه اهل فرایض مذهبی، امّا کلیات دین رو قبول دارم،‌ولی سنتی هستم.

سنتی هم تو پوشش خودم یا داشتن اخلاق خشک منظورم نیست؛ منظورم این هست که مثلاً به سنت هایی مثل احترام به پدر مادر، روابط سنگین با جنس مخالف و فرهنگ های این چنینی پایبندم، من برام اهمیتی نداره همسرم چادری باشه یا غیر چادری باشه.

ولی چون خودم قبلاً دوست دختر نداشتم، (البته روابط عادی اجتماعی تو دانشگاه و محل کار و برخورد مناسب و محترمانه با خانم ها همیشه بوده) تصمیم گرفتم با یه فرد معتقد ازدواج کنم، چون این قشر افراد خیلی کمتر پیش میاد سمت دوستی برن.

این موضوع دوستی واقعاً برام مهمه، بذارید رک بگم، نماز خوندن یا نخوندنش برام اهمیتی نداره، حتی حجاب هم برام موضوع مهمی نیست ولی این دوستی خط قرمز منه.

چون باور دارم این افراد که با جنس مخالف دوست نشدن افراد یه مقدار مغرور، هدفمند، منطقی و قابل اعتمادی هستن، و شخصیت شون نزدیک به خودم هست و برای زندگی با من مناسب هستند (به خاطر نزدیکی شخصیت‌ها، نه که منظورم این باشه صرفاً این تفکر برای همه خوبه) 
حالا سوالم اینه؛ 

من تو دانشگاه هم دیدم بعضی دخترانی که چادر داشتن هم ارتباط خیلی راحتی با پسران، واقعاً چه معنی میده یه دختر بره بین ۵ تا پسر باهاشون بگه بخنده؟ این باعث شده احساس کنم نتونم با شخص مورد نظرم ازدواج کنم. 

بعضی ها هم که برای حفظ ظاهر فقط یه پوششی داشتن و هیچ اهمیتی به این طور مسائل ندادن، چه معیار یا راهی وجود داره بفهمیم طرف واقعاً پایبند و معتقد هست؟ 

ممنونم
 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج با دختر مذهبی (۶۰ مطلب مشابه)