سلام دوستان 

یه موضوعی ذهنم رو درگیر کرده چرا تو جامعه ما برخی رشته‌ها مخصوصاً رشته‌های هنر و انسانی تو نگاه عوام اصلاً جا نیفتاده یا خیلی بی ارزشه، برعکس رشته‌های ریاضی تجربی و زبان خیلی پرستیژ اجتماعی بالا گرفتن.

فکر می‌کنید دلیلش چیه, من نمی خوام مثال بزنم که به رشته‌ای اهانت بشه ولی اگر یکی بگه تو یه دانشگاه سطح یک یا دو رشته‌ای از انسانی می خونم خیلی تحویلش نمی گیرن امّا حتی دانشگاه‌های آزاد تو رشته‌های پیرا پزشکی و مهندسی به فرد ابهت خاصی میده, چرا واقعاً؟

یا یه مورد دیگه تحویل گرفتن دانشجوهایی که این رشته‌ها قبول میشن نسبت به بقیه است, نمونه اش خود من با یه دنیا محرومیت و سختی رتبه سه رقمی انسانی شدم, تو دانشگاه خوب درس می خونم, آینده کاری رشته ام هم واضحه که کجاها کار می‌کنم امّا اونقدری که برای یکی از اقوام که پزشکی با رتبه‌ای سه چهار برابر من ذوق کردن کسی من رو تحویل نگرفت.

واقعاً چرا نگاه مون به رشته‌های دانشگاهی و دانشجوهای اون رشته این طوریه؟ البته نمی گم همه ولی عوام این طور فکر می کنن.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)