سلام پسری 21 ساله هستم با یک میلیون درامد دارم تخته کار هستم تو رستوران . یک ساله سربازیم تموم شده و این یک سال رو کار کردم و ده میلیون پس انداز دارم  .

میخوام خواستگاری دختر مورد علاقه م برم منو با این شرایط قبول میکنن از علاقه دختر به خودم اگاهم با پدرش صحبت کردم میگه دخترم بچه س 18 سالشه و داماد تحصیل کرده میخوام چیکار کنم برا به دست اوردنش به پدرش چی بگم فقط با این دختر میتونم زندگی کنم تو رو خدا کمک کنین واسطه فایده نداره .............. من شرایط درس خوندن ندارم..... راهکار ..... تجربه هر چی دارین بگین..........

اجرتون با خدا


پاسخ :


سلام
پیش بینی هدف اصلی پدر دختر از بیان این حرف که داماد تحصیل کرده می خواد سخته . حالا اگه اون حرفش رو هم در نظر بگیریم که میگه دخترم هنوز بچه است کار سخت تر میشه .
آیا داره شما رو امتحان می کنه ؟ یا این که جوابش به شما " نه " هستش ولی به دلایلی نمی خواد مستقیما اینو بهتون بگه .

اگه نمی خواست دخترش رو شوهر بده ، نمیگفت داماد تحصیل کرده می خوام . مثلا میگفت دخترم می خواد درس بخونه و یا به همون "بچه بودن" دخترش اکتفا می کرد ولی با پیش کشیدن بحث " داماد تحصیل کرده " شاید می خواد بگه که اگه مورد مناسبی پیدا بشه با ازدواج دخترش در این سن مخالفتی نداره .

پس به نظر بنده ، نظرش در مورد شما مثبت نیست . برای همین شرطی رو بیان کرده که شما با سختی و با صرف زمان زیادی می تونید اونو به دست بیارید .

هر خانواده ای برای ازدواج فرزندشون ، یه سری شرایط دارن ، یه سری آرزوهایی دارن . تنها در صورتی حاضر به تغییر اونا میشن که خواستگار یه صفت بارز داشته باشه .
بنابراین اگه نمی تونید یا بهتون فرصت نمیدن یه چنین صفتی رو در خودتون ایجاد کنید ، بهتره که کوتاه بیاید .

اصرار در خواستگاری از دختری که دلیل مشخصی برای نه گفتن بیان نمیکنن ، به نظر بنده به صلاح نیست . چون وقتی اصرار می کنید ممکنه دلشون برای شما بسوزه و از سر دلسوزی با ازدواج شما موافقت کنن . چنین ازدواجی عواقب خوبی نداره .

اگه در نهایت موافقت نکردند شما می مونید با غروری که خرد شده و دلی که شکسته . بلند شدن دوباره چنین پسری زمان می خواد ، اراده می خواد ، ایمان قوی می خواد و ... .

اگه می تونید دوباره با پدرش صحبت کنید چند سوال ازشون بپرسید :

1 - تضمین میدید که اگه من برم درس بخونم و مدرک بگیرم شما دخترتون رو شوهر ندید ؟
اگه گفت بله سوال بعدی رو بپرسید

2 - تضمین میدید که بعد از گرفتن مدرک دخترتون با من ازدواج کنه ؟

اگه بازم گفت بله ، برید ثبت نام کنید . ولی اگه جواب یکی از این سوالات مبهم بود میشه نتیجه گرفت که نظرش در مورد شخص شما مساعد نیست .

پس بهتره که کنار بکشید .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)