سلام
چند بار اومدم بنویسم اما منصرف شدم . خواهش میکنم بدون تعصب "پسرانه" یا" دخترانه" نظر بدید .
من یه پسر 18 سالم و تا ازدواجم خیلی مونده اما واقعا نگران زندگی زناشوییم هستم . چیز هایی میبینم که برام خیلی عجیبه .

از دیدن منشی دکتر 23_24 ساله که با رژ قرمز و موهای بیرون و فرمی که گردنش معلومه میره سرکار تا دختر چادری ای که میگه از متلک انداختن پسرا فقط یکم بدم میاد …

واقعا چرا؟؟؟  چرا اینا مد شده؟  یعنی پدرای این افراد و مثل اینا از وضع دخترشون خبر ندارن؟  یا بی تفاوتن؟

من نمیکم چادر بپوشن ولی حداقل لباس ها یا ارایش های زننده نداشته باشن . معمولی باشن، چقدر خوب میشه اگه تو هر چی  به اندازه پیشروی کنیم…

چرا کاری کردیم چنین چیزایی عادی بشه؟ من 15 سال از 18 سالمو تو شهرستان بوده و این چیزا رو "کمتر" دیدم و برام عادی نیست .

به طرف میگی چرا تو تهران و شهرای بزرگ وضع دخترا اینه میگه چون اونا شهرین و شهر بالایی هستن و…

کجای دنیا نوشته دختر شهری میتونه با ارایش غلیظ و لباس های تنگ بره بیرون؟
کجای دنیا نوشته دختر شهری باید دوست پسر داشته باشه؟
من به عنوان یه پسر 18 ساله نگران زندگیم هستم .
داره اعتمادم به همه دخترا از بین میره .
واقعا نمیدونم چطور میتونم به دختری اعتماد کنم و باهاش ازدواج کنم ؟
خیلی بد شدیم… خیلی بدمون کردن…
اخه من چطور میتونم بفهمم دختر مد نظرم برای ازدواج دوست پسر داشته یا نه؟  چطور باید اعتماد کنم؟؟
چند وقت پیش سوال پرسیده بودن درسته دخترای خوشگل دوست پسر دارن؟ ( متن دقیق سوال یادم نیست اما محتواش همچین چیزایی بود)
بعضیا اومدن گفتن نه دختر خوشگل سالم هم داریم
اره موافقم،  داریم اما خیلی کم، خیلی خیلی کم …
نمیدونم حدیثه یه ایه قرانه که میگه "ذکات زیبایی پاکدامنی هست "
الان چند درصد دخترامون پاک دامنن؟  باور کنید خیلی دخترای خوشگل دیدم که حجابشون افتضاحه…
من "سلیقم " جوریه که دلم میخواد همسرم خوشگل باشه، سلیقه ای هست دیگه سلیقه منم اینه حالا یا خوب یا بد .
خب من چطور دختر خوشگل معتمد پیدا کنم؟  تو خیابون؟  یا تو دانشگاه که میدونم تو بعضی دانشگاه ها وضعیت دختر و پسرها چطوره…

شاید بگید خب تو یکیو دیدی اگه خواستی زنت بشه باید بهش اعتماد کنی . خب من چطور اصلا باید همچین کسیو پیدا کنم؟؟؟ من بی اعتماد شدم یا نه بهتره بگم منو بی اعتماد کردن …

خواهشا نگید چرا پسرا هر کاری خواستن بکنن دخترا نکنن . این حرف مثل اینه بگیم چون پسرا روسری نمیپوشن پس دخترا هم روسری نپوشن
یه سری فرق ها بین این دو جنس هست که باعث میشه دختر عفیف تر باشه . گرچه،"  من اصلا با دوست دختر گرفتن پسرا موافق نیستم "و خودمم دارم سعی میکنم تو دنیای واقعی دوست دختر نداشته باشم

من بسته به محیط زندگیم، شرایط خانوادگیم و … با یه سری باور ها بزرگ شدم و ترک عادت هم موجب مرضه…

این باورها به من میگن دختر نباید با پسر لا س بزنه،  چه دانشگاه چه محیط کار چه خیابون
باورم هام به من میگن دختر باید حجابش معقول باشه،  نه حتما چادر داشته باشه ها نه، فقط حجابش درست باشه و جوری نباشه که گردن و دست و نیم متر از موهاش معلوم باشه
باور هام به من میگن دختر نباید دوست پسر داشته
اینا باورهای منه و چیزی که باهاش 18ساله زندگی میکنم
نمیگم کدومشون درست و کدومشون غلطه اما من به عنوان یه  18 ساله چنین توقعاتی از همسر زندگیم دارم
مجددا تاکید میکم از روی تعصب جنسیتی نظر ندین
باشد که رستگار شویم …

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)