سلام

زندگی در کنار موافقان هنر نیست ، هنر اینه که بتونیم مخالفان مون رو در کنار خودمون تحمل کنیم . تقابل نظرات رو زیاد در این وبلاگ شاهد بودیم . کسانی که در بطن این تقابل ها بودند نگاهی به عقب بندازن . آیا موفق شدید کاری کنید که طرف مقابل نظرتون رو بپذیره ؟ آیا موفق شدید نظر مخالفان تون رو تغییر بدید ؟!

جواب بله یا خیر به این سوالات رابطه مستقیمی با طرز برخورد شما با اون افراد داره . اگه محترمانه رفتار کردید حتی اگه طرف مقابل نظر شما رو نپذیرفته باشه ، از شما یه شخصیت مثبت در ذهن خودش درست کرده و چه بسا در بعضی موارد با شما هم رای شده باشه .

ولی اگه سعی کردید با تحقیر طرف مقابل ، با توهین به شخصیش ، زیر سوال بردن سوادش و ... به هدف تون برسید به احتمال زیاد حتی اگه با بعضی از نظرات شما موافق باشه ، اینو اعلام نمی کنه .

متاسفانه این ذهنیت بد ، دامان هم کیشان شما رو هم میگیره ، اگه خودتون رو مثلا اهل فلان شهر معرفی کردید ، میگن مردم اون شهر فلانن و بهمان . شاید بشه اینو تحمل کرد ولی اگه خودتون رو مذهبی معرفی چی ؟

اگه گفتید من مذهبیم ولی برای به کرسی نشوندن نظرتون ، برداشت های شخصی خودتون رو به عنوان یک دیندار  به خورد طرف دادید چی ؟! اگه گفتید من مذهبیم ولی طرف مقابل رو تحقیر یا ... کرده باشید ، علاوه بر شخصیت خودتون ، به مذهبی که معرفی کردید هم ضربه می زنید .

بنابراین سعی بفرمائید از این به بعد با اخلاق خوب و استدلال قوی دیگران رو با خودتون همراه کنید نه با توهین با طرف مقابل .

با توجه به توضیحات داده شده ،
از این به بعد هر کسی خودش رو مذهبی جلوه داد ولی بد اخلاقی کرد نظراتش با سختگیری بیشتری تائید خواهند شد .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه)