بخش اول ← http://khbartar.blog.ir/post/7147
3 = احساس بی عدالتی نیاز سوم را میسازد...همه انسانها در دنیا احساس بی عدالتی کرده اند و میکنند...همه ما هنجارهای اجتماعی اعم از اخلاقی یا حقوقی و جزایی و سیاسی را که هر یک به نوعی امر و نهی هستند را میپذیریم. در عین حال بسیار رخ میدهد که افرادی به این "بایدها" عمل نمیکنند و پاداش میگیرند! عده ای نیز پایبند این"بایدها" هستند و به پاداش دست نیافته اند!

***بی عدالتی دیگری که بیشتر از این رخ مینماید در مورد قوانین قراردادای هست... قوانین قراردادی به هیچ وجه نمیتوانند عادلانه باشند؛ قوانین شرایط محدودی را ذکر میکند و در ان چارچوب اجرا میشوند ممکن است دو نفر در تعدادی از این شرایط کاملا مساوی باشند اما از لحاظ شرایط دیگری که در قانون ذکر شده وضعیت یکسانی نداشته باشند:

مثلا عمل دزدی را در نظر بگیرید بعضی از سر تفریح دزدی میکنند! بعضی ها برای ضربه زدن؛ بعضی از روی نیاز!... انگیزه ها متفاوت!!!! ولی برای همه این انگیزه ها کیفر واحدی اعمال میشود.

لذا دین دنیایی ( آخرت ) را معرفی میکند که در آن بی عدالتی رخ نمیدهد و در ان عدالت مطلق اجرا میشود.

4= نیاز دیگر معنا جویی برای زندگی هست بسیاری از روانشناسان معتقدند که عمده نابسامانیهای روانی ما نشات گرفته از (( بی معنا بودن زندگی )) است . اگر احساس معنا نکنیم زندگی بسیار تکراری میشود ما از ادامه آن ملول میشویم .

## گاهی نیز زندگی ما به تسلسل می افتد: کار میکنیم برای اینکه درامد داشته باشیم درامد برای وسایل زندگی وسایل برای زنده ماندن... گاهی نیز به دور می افتیم: غذا میخوریم تا زنده بمانیم زنده میمانیم تا غذا بخوریم!!!! و لذا زندگی ملال اور میشود.

{ این جاست ک مرحوم حسین پناهی میگه : میزی برای کار / کاری برای تخت / تختی برای خواب / خوابی برای جان / جانی برای مرگ / مرگی برای یاد / یادی برای سنگ / این بود زندگی ؟؟؟!!! }

- از جمله نیازهای دیگر نابسامانیهای طبیعی و ناامیدی ها و بطور کلی فائق آمدن بر رنج ها و معنادار کردن آنها که لازمه زندگی است اشاره کرد.
------------
پ ن 1: این مطلب برای خودم مفید بود امیدوارم برای شما هم مفید واقع بشه!
پ ن2: اگه شما رغبت داشته باشین مطالب از این قبیل باز هم میزارم !
***منتظر نظرات شما هستم! (T-day)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)