سلام به همه

قبل از اینکه بخوام موضوع رو مطرح کنم لازمه بگم این دغدغه‌ی شخص منه و بی احترامی به هیچ قشری نیست، اینها رو گفتم که برخی عزیزان لطف کنند به خودشان نگیرند و من واقعاً می خوام به جواب سوالم برسم.

خب بریم سراغ بحث؛ 

راستش من این موضوع همیشه برام سوال بوده اومدم اینجا مطرحش کنم ببینم من درست فکر می‌کنم یا نه! اگر درست فکر نمی‌کنم تا واقعاً این عقیده م رو تغییر بدم.

راستش من براین باورم که آدم ها دزدیده نمیشن! 

من خودم وقتی اسم دزدیدن میاد، یاد اشیاء میفتم مثلاً بگن ماشین فلانی رو دزدیدن، پول های فلانی رو دزدیدن، موبایل فلانی رو دزدیدن، همه ش به خاطر اینکه اینها اشیاء هستن اختیار ندارن عقل ندارن، اصلاً همون حیوونم دزدیده میشه چون اختیار و عقل آن‌چنانی برای تصمیم گیر‌ی نداره، راستش این روزها و البته همیشه (ولی این روزها بیشتر) می بینم مثلاً مرده زیر سرش بلند شده، (یا برعکس) 

ولی میگن: شوهر فلانی رو دزدیدن!!! مثلاً یکی تو در و همسایه زنش رو طلاق داد دو روز نگذشته یکی دیگه رو گرفت!!! 

همه گفتن فلانی، فلان آقا رو از زنش دزدید!! یا اینکه دوستانی رو دیدم خیلی با هم خوب بودن یک دفعه مرده میره طرف دوست زنش میگن: دوست شوهرش رفیقش رو دزدید!!

یا مثلاً من معمولاً با اطرافیام خوب رفتار می‌کنم، شوخی می‌کنم باهاشون کلاً ارتباطم رو سعی می‌کنم خوب کنم باهاشون، ولی بعضاً دیدم طرف میگه این قدر خوش رفتاری نکن!!یا شوخی نکن، شوهر فلانی اونجاست ممکنه چشمش به ما بیفته!! همیشه می ترسن کسی ور داره ببره طرف رو!!

خب پس اختیار خود طرف چی میشه؟ پس اون تعهد چی میشه؟، یا وظایفی که اون باید درقبال اون داشته باشه؟، من دیگه سعی کردم ارتباطم رو باهاشون قط کنم چون می بینم این حرف ها رو می زنن، ولی من واقعاً این جور زندگی رو دوست ندارم.

چون نظرم اینه که هر کی بخادت در هر صورت می خواد و چشمش به بقیه نیست هر کسی هم نخواد میره دیگه.

دزدیده شدن وقتی طرف اختیار داره عقل داره خودش داره میره بی معناست، خودش داره میره چیزی به اسم جبر براش وجود نداره، ما اختیار داریم پس اگر کسی رفت سمت کسی با اختیار خودش رفته نه کسی مجبورش کرده نه دزدیدتش. البته من منکر وظایفی که بر دوش دو طرف هست نمی شم.

((ولی اگر رفت با اختیار خودش رفته نه زور و اجبار و دزدیده شدن))، به نظرتون من اشتباه می‌کنم؟ 



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه)