سلام
ببخشید وقتتون رو میگیرم . اگر موضوع برام مهم نبود مزاحمتون نمیشدم .

من یه پسر *2 ساله  دانشجوی ارشد  رشته ی مکانیک تو یکی از 3 تا دانشگاه اول کشور هستم . میخوام بگم از نظر آینده شغلی و درآمد مشکل خاصی ندارم احتمالا برای دکتری هم بخونم .

سوالم در مورد ازدواجه . مشکل من اینه که تا حالا ندیدم دختری که عقایدش در مورد زندگی شبیه من باشه . دختر مومن زیاد دیدم ، دختر قانع و بساز دیدم ولی :

مشکل من اینه که نمی تونم زندگی تجملاتی داشته باشم . البته چون تعریف تجملات برای افراد مختلف متفاوته بیشتر توضیح میدم

مثلا پست جهیزیه اصفهانی ها رو دیدین حتما ، من کاری به قوم یا شهر خاصی ندارم ولی وقتی میبینم یه عده آدم چون جهیزیه ندارن نمی تونن ازدواج کنن نمی تونم قبول کنم تو خونم جهیزیه ی 100 میلیونی باشه بحثم سر مبلغش نیست میگم جهیزیه باید چیزهایی کاملا ضروری باشه ، یا وقتی یه عده آدم نون شبشون رو ندارن نمیتونم قبول کنم تو عروسیم دو جور غذای مختلف باشه که کلیش حروم بشه ، یا وقتی یه عده بچه روز اول مدرسه لباس نو ندارن نمی تونم یک میلیون بدم خرج کرایه لباس عروسی کنم .

امیدوارم متوجه شده باشید منظورم فقط در مورد عروسی نیست ، دارم در مورد شیوه زندگی صحبت میکنم . یعنی واقعا نمیتونم بیشتر از دو دست لباس نو تو کمدم داشته باشم خسیس نیستم ، میگم حساب کنم یه عروسی خوب چقدر میشه ؟ بعد با نصفش ( یا یک سومش ) یه جشن ساده بگیرم عوضش باعث میشم دو نفر دیگه هم ازدواج کنن .

میگم به جای این که تو جهیزیه سرخ کن و سبزی خشک کن و... باشه چندتا وسیله ی ضروری باشه عوضش 5 تا دختر دیگه شوهر کنن. میگم به جای این که تو هر عروسی یه لباس نو بخرم ، یه لباسو 3 جا بپوشم عوضش دو تا دختر جوون دیگه که آرزوشونه تو عروسی لباس نو بپوشن خوشحال بشن .

 ساده تر بگم  تو شلوغی های زندگی امروزی گم میشم از نظرم زندگی هر چی ساده تر باشه لذت بخش تر و فطری تره ولی متاسفانه تا حالا هر دختری دیدم آرزوش عروسی عالی ، خونه بزرگ ، لباس خوب و... بود .

میدونم خیلی دختر ها هستن که حاضرن با زندگی ساده بسازن ولی از نظر من این کار اخلاقی نیست که شیوه ی زندگی خودمو به کس دیگه ای تحمیل کنم .

ازتون خواهش میکنم صادقانه جواب بدین تو دور و برتون دختری رو میشناسید که اینطوری باشه یعنی خودش دوست داشته باشه اینطور زندگی کنه . لطفا نگید همه جور دختری هست میخوام بدونم خودتون کسی رو میشناسید ؟

راستش من دیگه بی خیال خواستگاری رفتن شدم و سپردم دست خدا شاید خودش کسی رو برام انتخاب کنه چون با این معیار ها خواستگاری رفتن فقط وقت تلف کردنه .

اگر سوال یا نظری دارید لطفا مطرح کنید بیشتر توضیح بدم.

بازم متشکرم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)