سلام

اولش بگم که من قصد قضاوت آقایون یا خانم ها رو ندارم و این مورد واقعا برام سوال شده و فقط می‌خوام علتش رو بدونم.

واقعیتش من تو بیمارستان افراد زیادی رو می بینم که بخاطر یه مریضی مزمن و طولانی مدت بستری میشن بعد یه مدت دیگه همسرشون مثل قبل ازش مراقبت نمی کنه. منظورم مراقبت خاص نیست ها بلکه بعضی وقت ها حتی بهش سر نمیزنه. و این مورد بیشتر از طرف بعضی آقایون هست. البته می‌دونم ممکنه از طرف خانم هم اتفاق بیافتد. ولی من بیشتر از طرف آقایون دیدم.

می دونم که بعد یه مدت همه از آدم خسته میشن ولی وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنند میگن روزهای خوب و بد با هم هستیم. ولی در واقعیت این اتفاق کمتر می افته.

بالاخره این دو نفر کلی روز خوش با هم داشتن پس چرا الان که اتفاقا بیشتر به حمایت هم نیاز دارن شانه خالی می‌کنند.

علتش چیه واقعا ؟

بخاطر اینکه خانم دیگه مثل قبل نمیتونه به خودش برسه؟، بخاطر اینکه خانم دیگه نمی تونه مثل قبل آقاش رو راضی کنه؟ و همین طور در مورد آقا؟ یا چی؟

مثلاً ما یه مریض داریم که خیلی خانم مهربونیه و دیگه نمی تونه حرکت کنه و زخم اینا گرفته و دفعه اول که بستری بود همسرش زیاد بهش سر می‌زد ولی این دفعه یه ماهه بستری شده ولی همسرش فقط یه بار اومده پیشش. بحث کار داشتن و اینا هم نیست. و دخترانش میگن بابام باهاش اختلاف داره. فقط این یه مورد نیست ها کلی از اینا دیدم.

حالا اینکه بچه های طرف ولش می کنن تو بیمارستان و اصلا بهش سر نمیزنن میشه یه جوری توجیح کرد ولی من نمی تونم این رو توجیه کنم. همسر آدم یه جورایی میشه نزدیک ترین آدم بهش.

پس چرا تو این زمان ها تنهاش می ذاره؟ می دونم آدم نباید به کسی وابسته باشه و رو پای خودش بایسته ولی این مورد واقعا اذیت کننده هست.

البته میگم می‌دونم خانم ها هم ممکنه همچین کاری کنند ولی من بیشتر آقایون رو دیدم. من الان بحثم آقا یا خانم نیست.‌ بحثم اینه چرا باید همسر آدم چه آقا چه خانم این کار رو بکنه؟ واقعا دلیل خاصی از نظر شما داره؟

من نتونستم دلیلی به جز این پیدا کنم که مثلا ممکنه همسر من به من بگه من همیشه دوست دارم و هیچ وقت تنهات نمی‌ذارم ولی این حرف هاش از ته دل نباشه. و در واقع آدم تا آخر عمر تو یه رابطه دروغکی که به یه بیماری بنده داره زندگی می‌کنه. یا واقعا دلیل دیگه ای داره؟ اگه این باشه آیا از انسانیت به دور نیست؟ یا اگه دلیلش این نیست. پس چیه؟
 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه)