آشنایی با سری جدید PS4

کنسول پلی استیشن آمریکا یکی از پرآوازه ترین نام ها در صنعت بازی است، نامی که سونی سال هاست آن را درخشان نگاه داشته و در واقع می توان گفت که کنسول محبوب نسل هشتمی نقطه اوج این شرکت بوده. از خاطراتی که با کنسول های پلی استیشن 1 و 2 و حتی 3 به یاد داریم گرفته تا ورژنی که هنوز هم پس از گذشت سال ها مرگ نداشته.

این بار نسخه پرو پلی استیشن معرفی شد تا ثابت شود که این شرکت طراحی و توسعه کنسول های خود را طوری انجام خواهد داد که پس از گذشت سال ها باز هم به همان شکل محبوب و قدرتمند باشد. به هر حال نباید فراموش کنیم که این برند یک رقیب دیرینه به نام ایکس باکس ساخته شرکت مایکروسافت خواهد داشت.

https://backority.ir/images/425303.jpg

در ادامه کمی بیشتر با کنسول پلی استیشن 4 آشنا می شویم، این کنسول در نسل اول، نسخه اسلیم و همین طور پرو در میادین ظاهر شد که ورژن پرو از همه قدرتمند تر، سریع تر، زیبا تر و همین طور سبک تر است. به خوبی عملیات پردازشی ویدیویی فور کی را نیز انجام می دهد و این شاید بزرگ ترین نقطه قوت این کنسول نسبت به نسل قبل باشد.

بررسی سخت افزاری پلی استیشن 4 پرو

به گزارش سایت استیم گیفت کارت ؛  در آخرین نسل از کنسول سری 4 پلی استیشن باز هم همان پردازنده هشت هسته ای جگوار ای ام دی رخ نمایان کرده است. این بار البته با فرکانس کاری کم تر نسبت به کنسول ایکس باکس که رنج 2.1 گیگاهرتز در نظر گرفته شده است.

کارت گرافیک نیز باز هم مطابق انتظار ساخته شرکت AMD و با قدرت 4.2 ترافلاپس و سرعت 911 مگاهرتز می باشد. حافظه داخلی دستگاه که برای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است نیز یک ترابایت بوده و خبری از نسخه 500 گیگابایتی نیست.

به هر حال حافظه رم نیز 8 گیگابایت DDR5 و همین طور یک گیگابایت DRAM خواهد بود که برای تمامی پردازش ها به خوبی جوابگو می باشد. همین حالا نیز این کنسول از نظر قدرت یک نسخه بی رقیب است و قطعا نمی توان بر آن ایرادی وارد نمود.

در مورد درگاه های ورودی و خروجی این دستگاه نیز باید بگوییم که سه پورت یو اس بی نسخه 3.1، پورت اکس و همین طور HDMI در انتظار کاربر خواهند بود. خروجی اچ دی ام ای به خوبی رزولوشن 2160 یا همان فورکی را پشتیبانی می کند.

امکان اتصال از طریق بلوتوث و همین طور شبکه اترنت نیز در نسخه جدید پلی استیشن مثل همیشه وجود دارد.

بررسی کنترلر های پلی استیشن 4 پرو

یک نقطه قوت و مثبت دیگر کنسول پلی استیشن 4 پرو نسبت به ایکس باکس وان، دسته یا همان کنترلر است، بخش مهمی از بازی های ویدیوی مربوط به نحوه به حرکت درآوردن و کنترل کاراکتر ها و عناصر بازی است. این بار باز هم از امکان شارژ درون باتری استفاده شده است، البته که باتری بهینه تر شده و شما با یک بار شارژ می توانید مدت زمان طولانی تری به بازی بپردازید. دکمه های مخصوص اشتراک گذاری، اتصال به شبکه و همین طور جابجایی بین کاربران و یا همان سوییچ، دسترسی را آسان تر کرده است.

شرکت ژاپنی این بار خلاقانه تر عمل کرده و کمی ابعاد دسته را نسبت به نسخه های قبلی کوچک تر ساخته است. البته آنقدر که فکر می کنید محسوس نیست. سرعت تاچ پد نیز گویی بشتر شده است، جی پی یو یا همان واحد پردازش گرافیکی در نسخه پروی پلی استیشن بسیار بهینه تر شده است.

https://backority.ir/images/35871.jpg

یعنی شما کم تر با صدای هواپیما در این نسل از کنسول ها روبرو می شوید. رادئون همان نامی است که احتمالا روی لپ تاپ ها نیز دیده باشید.

تکنولوژی های افزایش کیفیت و رزولوشن PS4

سونی گویا از کیفیت تصویر و همین طور رزولوشن در نسخه قبلی و اولیه کنسول خود راضی نبود. راستش را بخواهید بازخورد های خوبی نیز دریافت نکرد. همین مسئله باعث شد که آن ها به فکر تکنولوژی HDR در نسخه جدید تر باشند. این بار بهینه تر تصاویر با رنج کیفی مناسب تری به نمایش در می آیند.

در نتیجه اگر صاحب یک نمایشگر با کیفیت 4K هستید می توانید حالا تفاوت را به صورت ویژه و محسوس تری دریافت کنید. فراموش نکنید که این تکنیک درخشش رنگ ها را نیز نسبت به نسخه قبلی به مراتب بهتر کرده است و عمق رنگ به خوبی این مسئله را لو می دهد.

دالبی ویژن نیز در این بین جای گرفته است که البته برای اجرای آن شما نیاز به سخت افزار به شدت قوی خواهید داشت.

در بخشی از توضیحات باید عرض کنیم که مانند بسیاری از استور ها شما می توانید از پلی استیشن نتورک نیز خرید انجام دهید، برای فعالسازی این ویژگی شما نیاز به اتصال شبکه اینترنت دارید و فراموش نکنید که قابلیت خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس و همین طور پلی استیشن 4 نیز به شما اجازه خواهد داد که به بازی ها و همین طور پرداخت های درون برنامه ای دسترسی داشته باشید. گیفت کارت های پلی استیشن و سونی در ارقام 20، 50، 100 و حتی 10 دلاری موجود است.

ورود به دنیای پلی استیشن نتورک

بخش مهمی از قابلیت های پلی استیشن را شبکه آنلاین آن در دست گرفته است، شما می توانید جدید ترین بازی ها را به صورت مستقیم از استور خریداری کرده، دانلود و در نهایت نصب کنید. البته که پلی استیشن پرو تقریبا همان دستگاه با سخت افزاری بهینه تر شده است.

دما در اجرای بازی ها و بخصوص حضور در پلی استیشن نتورک ممکن است درگیر داغی های شدید شود. منو ها شما را درگیر نمی کنند و پس از چند بار ورود و خروج در نهایت تمامی بخش های آن به حافظه می سپارید.

https://backority.ir/images/804092.jpg

عینک واقعیت مجازی سونی نیز قطعا بخش مهم و جذاب دیگر آن است که البته در نسخه پرو این تعامل بیش از پیش شده است. سخت افزار پلی استیشن پرو حالا با قدرت بیشتری پاسخگویی نرخ تصاویر 60 و 120 فریم را به ارمغان آورده است.

آن ها انگار سعی کرده اند که بیشتر تمرکز خود را روی بازی های پشتیبانی کننده از وی آر بگذارند.

انواع ایتونز گیفت کارت

خرید انواع ایتونز گیفت کارت با قیمت مناسب، با خرید انواع گیفت کارتهای ایتونز به مجموعه بزرگ محتویات ایتونز استور دسترسی خواهید داشت با خرید گیفت کارت های آیتیونز ، می توانید تمام محصولات موجود درفروشگاه آپ استوراز جمله اپلیکیشن ها، بازی ها، آهنگ ها، ویدیو ها، سریال های تلویزیونی و… را به راحتی خریداری نمایید. آیتونز های موجود در فروشگاه مای گیفت با بهترین قیمت و کاملا قانونی و بدون تاریخ انقضا عرضه می شود تحویل فوری و آنی بعد از پرداخت می باشد

ایتونز گیفت کارت موجود در سایت گیفت کارت را حتما بررسی کنید .

مزایای پلی استیشن 4 پرو نسبت به ایکس باکس وان

 انعطاف نرم افزاری بیشتر شاید قابلیت اصلی است که موجب می شود شما بیش از هر زمانی بر سر دو راهی قرار نگرفته و بدون هیچ گونه تعللی به سراغ پلی استیشن 4 نسخه پرو بروید. در حال حاضر نیز پلی استیشن 4 پرو با قیمت 400 دلار در بازار به فروش می رسد. 

البته اگر علاقه مند به کپی بازی ها و نسخه کرک شده هستید باید بگوییم که چنین امکانی برای شما وجود ندارد، بخصوص برای ایرانی ها واقعا یک دردسر بزرگ بود که البته روش هایی به جهت دور زدن این ویژگی نیز حالا در بین گیمر ها دیده می شود.

شاید بتوان گفت که کیفیت تصویر کنسول پلی استیشن 4 پرو به اندازه ای مشهود نیست که حتی در چند روز اول متوجهش شوید، مگر این که علاقه مند و طرفدار پر و پا قرص این شرکت باشید. به هر حال رنگ ها طبیعی تر به نظر رسیده و این جهش مثبتی است.

سرعت هارد دیسک نیز هنوز آن طور که باید و شاید بالا نرفته است، می توانید از یک هارد با تکنولوژی SSD برای پردازش های سریع تر استفاده کنید.



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رپورتاژ آگهی (۴۳ مطلب مشابه)