سلام به همه دوستان.

سوالی از دوستان داشتم که میخواستم هر کسی تحلیل و نظر خودشو بگه که به نظرتون چرا اینطوریه.

اونم اینه که من برخی اوقات چه در مورد سوالاتی که از خودم پرسیده میشه حالا چه از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و واتساپ یا سایر طرق . چه سوالاتی که می بینم!

برخی افراد از سایتای موسسات پاسخگویی پرسیدن یا در وبلاگی (مثل همین وبلاگ) فردی سوالی پرسیده یا مثلاً تو تلگرام تو فلان گروه کسی سوالی پرسیده و قس علی هذا؛

در برخی مواقع با خودم میگم آخه طرف چقدر باید در دین کم سواد باشه که همچین سوالی بپرسه؟ یعنی فلان فرد فقه تخصصی که هیچ کتب فقه فتوایی تخصصی مثل منهاج و عروة که هیچ رساله فارسی که هیچ حتی اگه در حد دینی مدرسش یا 2 واحد معارفی که تو دانشگاه خونده اطلاعات دینی داشته باشه نباید این سوالو بپرسه.

اصلاً همینکه فرد در مملکت اسلامی زندگی میکنه که تو تلوزیون مباحث دینی گفته میشه جلسات مذهبی داریم تو روزنامه ها و نشریات اطلاعات دینی ارائه میشه .... باید حداقلی از اطلاعات دینی رو اشخاص داشته باشن و همین موجب میشه افراد دیگه برخی سوالات رو نپرسند.

برخی اوقات سوالاتی که می بینم میگم تو از مریخ اومدی یا از آمازون که همچین مطلبی رو داری میپرسی؟؟؟!!!

به نظر دوستان عزیز علت یا عوامل این مطلب چیه که برخی ها به اندازه اپسیلونی اطلاعات دینی ندارن؟! در حالی که در همچین مملکتی هم دارن زندگی میکنند که از لحظه ای که چشم باز کردن تا لحظه مرگ در معرض دین و اطلاعات دینی و معارف دینی هستند.

 از همون اول ابتدایی تا آخر دبیرستان کتاب دینی داریم در دانشگاه واحد معارف داریم در صدا و سیما مباحث دینی ارائه میشه منبر هست چی هست چی هست با اینهمه بازم برخیا اطلاعات دینی کمی دارند ؟

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)