به نام خدا

این روزها قضیه مهسا امینی داغه. 

دختر کردی که بعضی‌ها میگن به خاطر تار موهاش توسط گشت ارشاد به قتل رسید. به خاطر این دختر تا این لحظه چند ده نفر کشته شدن و کلی خسارت و خرابی به بار اومده. 

همین مسائل بهانه‌ای شد که بخوام درباره اتفاقاتی که باهاش رو به روییم در حد توانم روشنگری کنم، طی چند پست سریالی، چون حرف هام طولانیه. 

چرا که ظاهراً خیلی‌ها هستن که تنها منبع خبری شون شبکه‌های خارج نشین و سایت‌ها و پیج‌های غیر معتبره و علی رغم روشنگری‌های صورت گرفته هنوزم تصورشون درباره ماجرا خلاف واقع هست. 

بیاید جریان رو از اول مرور کنیم. 

اولش رسانه‌های اون ور آبی می‌گفتن به نقل از شاهدان عینی، مهسا به خاطر شکنجه به کما رفته. 

شاهدان عینی ای که اسم و آدرس شون نامشخص بود و معلوم نیست چه جوری شبکه‌های اون ور آبی بلافاصله پیداشون کرده بودن و باهاشون مصاحبه کرده بودن. 

به هر حال پلیس فیلم دوربین‌های مدار بسته ش رو رو کرد و معلوم شد مهسا دچار سکته شده و اصلاً شکنجه‌ای در کار نبوده. 

با این حال رسانه‌های اون ور آبی و طرفداران شون از رو نرفتن و این بار ادعا کردن به روایت همون شاهد عینی ها (!) مهسا قبل از ورود به سالن پلیس مورد ضرب و شتم واقع شده و از حال رفتنش توی سالن تحت تاثیر اون ضربات قبلیه و فیلم پلیس تمام واقعیت نیست. 

گذشت و سی تی اسکن مغزی مهسا توسط همون شبکه‌های اون ور آبی رسانه‌ای شد. تمام پزشکان از جمله هیئت بورد تخصصی رادیولوژی وزارت بهداشت شهادت دادن که اثری از ضربه در سی تی اسکن مهسا موجود نیست. 

البته شبکه‌هایی مثل ایران اینترنشنال شدیداً ادعا می‌کردن در سی تی اسکن مهسا آثار ضربه مغزی وجود داره. 

 امّا تا این لحظه که قضیه مهسا امینی در دنیا این قدر سر و صدا کرده هنوز هیچ پزشک غیر ایرانی و بی طرفی پیدا نشده که ادعای ایران اینترنشنال رو درخصوص سی تی اسکن مهسا تایید و اظهارات پزشکان وزارت بهداشت ایران رو رد کنه.  و بدیهیه که تمام حرف‌ها و شاهدان شبکه‌های خارجی از ابتدا دروغ بود. و مطلقاً ضرب و شتمی به مهسا امینی اعمال نشده. 

اون ها هم که دیدن تهمت شکنجه فیزیکی نماسید، این بار دست به دامن دروغ دیگه ای شدن و ادعا کردن مهسا به خاطر ترس از گشت ارشاد سکته کرده. 

در حالی که برای این ادعا هم مدرکی ندارن. پزشکی قانونی نمونه برداری کرده و هنوز نتایج آزمایشات معلوم نیست. با اومدن نتایج و تطبیق اون ها با داده‌های حاصل از کالبد شکافی و سابقه پزشکی مرحوم، اون موقع میشه نظر قطعی درباره علت سکته و علت مرگ داد. 

امّا اون ها با همین دروغ پراکنی ها برخی مردم فریب خورده رو تهییج کردن و به خیابون کشوندن و تشویق به اغتشاش و خشونت کردن. 

 اصولاً سالانه بالای هزار نفر در ایران سکته می کنن در همه رده‌های سنی حتی جوانان، یکی پشت چراغ قرمز سکته می کنه یکی تو دستشویی سکته می کنه یه نفرم ممکنه تو سالن گشت ارشاد سکته کنه. 

دلیل سکته هاشونم لزوماً ترس یا هیجان نیست. به طور کلی سکته دلایل مختلفی داره. اساساً تا وقتی نتایج پزشکی قانونی معلوم نشده نمی شه دلیل قطعی سکته رو مشخص کرد. 

امّا ما اینجا با یک قصاص قبل از جنایت مواجهیم. 

اغتشاشاتی رخ داد آدم‌هایی کشته شدن، آمبولانس‌هایی آتش زده شدن، عده‌ای نقص عضو شدن. 

از طرفی سوال اینجاست که اگر گشت ارشاد سکته آوره پس چرا اون همه دختر دیگه که داخل سالن بودن هیچ کدوم سکته نکردن؟ چرا طی این همه سال فعالیت گشت ارشاد حتی یک مورد سکته اتفاق نیفتاده؟ 

هر چند کسانی که از بیس با گشت ارشاد یا جمهوری اسلامی مخالف هستند رو با هیچ دلیل و برهانی نمی شه قانع کرد که قتلی در کار نبوده، چون برای اون ها حقیقت مهم نیست از نظر اون ها چیزی حقیقته که هم راستا با عقاید ثبت شده در ذهنشون باشه در غیر این صورت دروغه. 

اون ها میگن نتیجه پزشکی قانونی هر چی که باشه ما قبولشم نداریم، پزشکی قانونی دروغ میگه، پلیس دروغ میگه، پزشکان دروغ میگن، تمام مدارک شون جعلی و ساختگیه. 

در جواب بهشون می گیم باشه فرض کنیم اون ها دروغ میگن امّا شما سند و مدرک تون چیه؟ شما بر چه اساسی و با چه فکت و سندی مدعی میشید مهسا بر اثر شکنجه یا ترس کشته شد؟ رو کنید اسنادتون رو. 

هیچ سندی ندارن فقط با زور و تحکم میگن که مهسا به قتل رسیده

و نتیجه این زورگویی ریخته شدن خون هایی هست که می بینید و امنیت و تمامیت ارضی که مثل آب خوردن به بازی گرفته شد.

 اون ها حتی غیرت ها شون هم شرطی و سیاسیه. 

وگرنه الآن بر طبق اخبار در ایران سالانه چندین دختر به قتل میرسن در پارتی‌های شبانه. توسط افرادی که مست کردن یا مواد مخدر مصرف کردن. علاوه بر قتل مواردی داریم از تجاوز به دختران در پارتی‌های شبانه که منجر به افسردگی و خودکشی دختر میشه. چرا طرفداران حقوق زن تا حالا هشتگ نه به پارتی مختلط نزدن؟ چرا برای هیچ کدوم از اون دخترهای مقتول یک صدم مهسا امینی ای که هنوز علت سکته ش معلوم نشده اشک تمساح ریخته نشد؟ چرا نریختن تو خیابونها سطل آشغال ها و چراغ راهنمایی‌ها رو آتش بزنن؟ چرا حتی یه صدم ثانیه هیچ شبکه اون ور آبی به خون این دختران نپرداخت؟ 

چون خون یه دختر جوان فقط در صورتی برای بعضی‌ها ارزش داره که بشه ازش بهره برداری سیاسی کرد. 

 پدر مهسا امینی اولش مدعی شد دخترش کوچکترین بیماری نداشته و تنها برای سرماخوردگی به درمانگاه مراجعه می کرده. 

بعدش اسناد جراحی تومور مغز دخترش در 8 سالگی منتشر شد و با مسعود شیروانی جراح مغز مهسا هم مصاحبه به عمل اومد. 

و معلوم شد تمام این سال ها مهسا مرتباً تحت نظر پزشک مغز و اعصاب بوده و داروهای هورمونی مصرف می کرده. 

پدر مهسا بعد از مصاحبه دکتر شیروانی سکوت کرد و صداش رو بالا نیاورد که قبلاً گفته بود مهسا تومور نداشته و سالم بوده. 

من نمی خوام مدعی بشم سکته مهسا تحت تاثیر وضعیت جسمانی قبلیش بوده یا نبوده چون صلاحیتش رو مثل بعضی ها ندارم. 

امّا مسئله اینه که چرا خانواده امینی اطلاعاتی نادرستی دادن درباره وضعیت جسمانی دخترشون؟ دلیلش چیه. به خاطر این اظهار نظرهای خانواده امینی امروز چند ده نفر کشته شدن تو این کشور؟ 

برادر مهسا موقعی که حال مهسا بد شده بود در بیمارستان به پزشکان گفته بود تا قبل از حادثه اون روز، مهسا سه بار به همین شکل غش کرده بوده. امّا بعداً تحت تاثیر دخالت های دایی خانواده منکر حرف های قبلی خودش میشه. 

حرف هام خیلی طولانی شد در پست بعدی به این قضیه می پردازم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل روز جامعه (۶۵ مطلب مشابه)