با سلام

من یه خواهش دارم از آقایون محترمی که میرن خواستگاری

میخواستم ازتون خواهش کنم وقتی میرید خواستگاری و با دختر خانوم صحبت میکنید ، لطفا اول ببینید اون دختر به دل شما نشسته یا نه ، و با توجه به این موضوع ، سوالاتتون رو مطرح کنید.

اگه به دلتون ننشسته سعی کنید همون اول با دو سه تا سوال ، در حد 5-10 دقیقه ، صحبت با خانوم رو تمومش کنید.

اگه هم به دلتون نشسته سوالاتی بپرسید تا دیدگاهشو نسبت به زندگی و میزان انتظاراتشون و توقعاتش از زندگی و همسر اینده و یه سری کلیات بدست بیارید و نه بیشتر . با توجه به اینکه جلسه اول هم هست لزومی نداره که تمااااام سوالاتتونو (مثل فیلم مورد علاقه و مهریه حتی و ... ) بپرسید.

برای من خودم چند مورد پیش اومده که آقایون میان و با بنده صحبت میکنند - خیلی کامل و مفصل! ، در حد یک ساعت - و بنده هم در کمال صداقت و یکرنگی به سوالاتشون جواب میدم و بعد هم این آقا و خانواده محترمشون میرن و هیچ خبری ازشون نمیشه.

واقعا این انصاف نیست ، موقعیت دختر رو هم در نظر بگیرید. فقط شما نیستید که به خواستگاری اون دختر خانوم میرید. به این فکر کنید که یه دختر به طور متوسط هر دو هفته یه بار باید در چنین جلساتی حضور پیدا کنه و هر بار هم با یه آقای جدید صحبت کنه و در نهایت هم خبری از اون خواستگار نشه. به نظرتون اون دختر بعد از چند خواستگاری به این شیوه چه حسی پیدا میکنه نسبت به خودش ؟؟ و چقد از لحاظ روحی اذیت میشه؟؟

خواهشی که دارم اینه که لطفا کمی هم به روحیه لطیف خانوم ها توجه بفرمایید .

پی نوشت : با توجه به اینکه پیش بینی میکنم بعضی از دوستان فک کنن که حتما من دختر پرتوقعی هستم ، اینم اضافه میکنم که من از لحاظ مسائل مادی توقع و انتظار بالایی از همسر آیندم ندارم و حقوق یه میلیونی یه پسر یا حتی 100-200 تومن کمتر از نظر من برای شروع زندگی کافیه و مهریه ای هم که دوس دارم داشته باشم 14 تا سکه است.

چیزی که برای من مهمه ایمان و اخلاق و اهل کار بودن و سالم بودن پسر هست. ایناست که برای زندگی کنار همسر لازمه. بقیشو باید به خدا توکل کرد. خدا خودش روزی رسون همه هست.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)