سلام
خونواده من از مذهب و اسلام فقط نماز و روزه شو انجام میدن مشروب نمیخورن و روابط نامشروع ندارن اما دروغ، تهمت، پیش داروی، قضاوت ناحق، تجسس در کار دیگران، فحاشی، بداخلاقی، و ... میکنن و ادعاشون میشه که فوق العاده مذهبین و همه رو منافق و کافر میدونن جز خودشون.( اغراق نکردم )
منم بخاطر این رفتارشون ازدواج نمیکنم چون اونا میخوان من با یه خونواده مذهبی ازدواج کنم. من همسری میخوام که مذهبی نباشه یعنی دروغ نگه، مذهبی نباشه یعنی تهمت نزنه و ...
اما من بشدت از مذهبی ها متنفرم
حالا من با این شرایط باید چیکار کنم؟


پاسخ :

سلام

برای این که بفهمیم یک ادعا چقدر صحت داره ، باید با معیارهای مختص همون ادعا سنجیده بشه .

یکی ادعا می کنه من ورزشکار فوق حرفه ای هستم . باید ببینیم این مدعی چقدر با سایر قهرمانان اون رشته فاصله داره . اون وقت ما می تونیم تصمیم بگیریم که ادعاهای اونو قبول کنیم یا نه .

یکی ادعا می کنه من پیرو ولایت هستم . باید ببینیم در عمل چقدر از ولایت پیروی می کنه ؟!

عده ای میگن ما مذهبی هستیم . باید ببینیم اعمال ، رفتار و گفتارشون چقدر با مذهب همخونی داره .

اون وقت می تونیم در مورد ادعاهایی که می کنن تصمیم بگیریم و اون ها رو قضاوت کنیم . البته کسی که مدعی نیست و از خودش تعریف نمی کنه و خودش رو در معرض قضاوت دیگران قرار نمیده ، طبیعتا دیگران هم حق قضاوت کردنش رو ندارن .


دلیلی نداره که شما از سایر مذهبی ها متنفر بشید . کجای مذهب گفته دروغ بگید ، تهمت بزنید ، قضاوت نابجا بکنید و ... ؟
اگه از نشانه های مذهبی بودن دروغگویی و قضاوت نابجا و ... بود حق با شما بود . در پست های یاد مرگ بیان شده که اعمال بد اعمال خوب رو از بین می برند . چه بسا کسی شب و روز نماز بخونه ولی موفق نشه حتی یک رکعتش رو با خودش به اون دنیا ببره ! ممکنه کسی ادعای مذهبی بودن بکنه ولی کافر از این دنیا بره .

خلاصه این که اگه می خواید بفهمید ادعای مذهبی بودن یک نفر حقیقت داره یا نه ، می خواید بفهمید این کسی که همش قال صادق علیه السلام و قال باقر علیه اسلام ورد زبونشه ، واقعا راست میگه یا نه ، اعمالش رو با قرآن و احادیث کنار همدیگه قرار بدید .
موفق باشید

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)