از دعاهای انحضرت است  در طلب رفع اندوه

ای که اندوه را میبری

و غم را برمیداری

ای بخشنده ی دنیا و اخرت 

و مهربان در این دو

درود بر محمد و ال او فرست

و اندوه مرا بردار

و غم مرا برطرف کن

ای یکتای یگانه ی بی نیاز

که فرزند نیاورده و فرزند دیگری نبوده

و کسی همتای تو نیست ،

مرا نگاهداری و پاک کن

پس ایه الکرسی (الله لا اله الا هو الحی القیوم )

و قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق  بخوان و بگو

ای خدای من از تو سوال میکنم 

مانند کسیکه نیازمندی او به غایت  شدت رسیده 

و نیروی او سست گشته

و گناهانش بسیار شده 

مانند کسی که برای نیازمندی خود فریادرسی نمی یابد

و برای ناتوانی خود نیرودهنده نمی شناسد

و برای گناهش امرزنده نمیداند

جز تو ای صاحب بزرگی و کرم

از تو سوال میکنم

 مرا به عملی توفیق دهی

که چون کسی ان عمل را به جای اورد

 او را بدان سبب دوست داری

و یقینی عنایت کن

که که هر کس در جریان نافذ بودن فرمانت به حقیقتِ آن یقین برسد، از آن بهره‌مند شود.

 خداوندا 

درود بر محمد و ال او فرست 

و جان مرا ان دَم باز ستان که در ایمان استوار  باشم 

و رشته ی نیاز مرا از این جهان بگسل 

و مرا سوی ان کرامات که نزد توست راغب گردان

 تا پیوسته ارزوی دیدار تو کنم 

و به راستی بر تو توکل نمایم

بهترین مقدرات  که در ازل نگاشتی  برای خویش میخواهم 

و از سرنوشت بد که پیش مقرر فرموده ای پناه به تو میبرم 

مرا ترس در بندگی

و عبادت به فروتنی 

و یقین  با توکل   

و توکل با ایمان 

نصیب فرما 

خداوندا 

رغبت مرا در سوال خویش مانند رغبت دوستان خود گردان 

و بیم مرا هم مانند بیم انان قرار ده 

و مرا در تحصیل خشنودی خود برگمار

چنانکه هیچ عمل دین تو را از ترس کسی فرونگذارم 

خداوندا

حاجت من اینست

رغبت مرا در ان بسیار گردان 

و عذر مرا اشکار کن 

و حجت مرا بر زبانم نه

و تن  مرا برای انجام ان به سلامت دار 

خداوندا 

هر کس اعتماد به کسی دارد

یا امید به جای غیر از تو 

من اینک  اعتماد بر تو دارم 

و امیدم در همه کار تویی

پس برای  من ان را مقدر  فرما 

که فرجام ان نیکوتر بود 

و از فتنه های گمراه کننده مرا رهایی ده 

به رحمتک یا ارحم الراحمین  .