سلام وقت تون بخیر

من چند تا سوال داشتم که خوشحال میشم اگر بهم حواب بدید من ۲۰ سالمه و دانشجو هستم.

تا چند مدت پیش به ازدواج سنتی فکر می‌کردم اما الآن دیگه ازش ناامید شدم چون می بینم مثلاً دوستام از نظر چهره و اخلاق و مومن بودن و شغل و این ها همه چی اوکی هستن ولی خواستگاران خوبی از راه سنتی ندارن. 

با اینکه خیلی از روابط دوستی بیذارم اما یه چند مدته دارم بهش فکر می‌کنم. هم اینکه من تو دانشگاه پسران بیشتری رو می بینم و کیس های مختلفی جلومه و با اینکه حتی اهل آرایش هم نیستم به خاطر ظاهر خاصم پسران بهم جذب میشن و دو تا هم بودن که خواستن باهام ارتباط بگیرن ولی من چون از روابط دوستی خوشم نمی اومد رد کردم.

اما الآن خیلی پشیمون چون هر دو شون از نظر چهره خیلی خوب بودن. (میگم چهره چون تنها چهره و قد و هیکل و دیدم و باهاشون همکلاسی نبودم که اخلاق شون رو بدونم) بعد از طرفی من دوست ندارم بدون اجازه مامان و بابام کاری انجام بدم. 

به نظرتون اگر مورد دیگه ای پیدا شد چی کار کنم؟ به نظرتون پسری که یه چند روزه منو دیده باهام وارد فاز دوستی شده حاضر میشه بیاد خواستگاریم؟ یا اینکه حداقل بیاد با مامان بابام صحبت کنه که اجازه بدن آشنا بشم باهاش؟ 

اصلاً مامان و بابام قبول می‌کنند که بدون خواستگاری و تنها با یه صحبت کردن ساده ی آقا پسر و خانواده ش باهاشون من با یه پسر آشنا بشم؟ (چون ما خانواده سنتی هستیم) یا اینکه کلاً نباید در مورد خواستگاری و این ها به پسره چیزی بگم و به مامان بابامم نگم تا اینکه اون پسره یه روزی بهم پیشنهاد ازدواج بده؟

اصلاً ممکنه پسری که باهام آشنا میشه قصدش ازدواج باشه یا اینکه این جور پسران تنها تو فاز عشق و حال هستن؟ بعد اصلاً به نظر شما این کار درسته. یعنی خدا راضی هست اگر من با یه نفر اینجوری آشنا بشم به قصد ازدواج و خانواده م نفهمن.

بعد از طرفی اون دو موردی که بهم پیشنهاد دادن یکی شون اهل نماز و این ها نیست و فکر کنم مشروب هم می خوره و قبلاً هم دوست دختر داشته (که متاسفانه خانواده ش رو که می‌شناسم به شدت خانواده پاکی هستن. هم اهل نمازن و اینکه مشروب خور نداشتن کلاً) و به خاطر همین که اهل نماز نبود ردش کردم.

به نظرتون باید این جور موارد رو کلاً رد کنیم؟ ممکنه یه پسری که خانواده ش خوب بودن ولی خودش الآن چنین کارایی رو انجام میده پشیمون بشه و نماز بخونه؟ من اولش می‌گفتم اصلاً چنین آدمی رو قبول نمی‌کنم حتی اگر پشیمون بشه ولی الآن با خودم میگم حتی خدا هم ممکنه چنین آدمی رو ببخشه من کی هستم که نخوام ببخشم؟ خبلی ممنون میشم دوستان به من جواب بدن.

 

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج غیر سنتی (۲۹ مطلب مشابه)