سلام
سایت خوبی دارین و من تو مدتی که با اینجا آشنا شدم خیلی چیزا یاد گرفتم و بابتش واقعا ممنونم
اما مساله ای دارم که هر وقت میخوام بپرسم حس میکنم جای جواب گرفتن قراره از طرف خیلیا بهم حمله بشه..

هر چقدر هم بیایم از غرب زدگی و فیلمای ناجور و توطئه ی دشمنان اسلام بگیم، این اتفاق افتاده. مهم نیست از کجا شروع شده یا تقصیر کی بوده.

مساله اینه که بخش عظیمی از مذهب و اعتقادات ما به خونواده و جغرافیای تولدمون بستگی داره و به اختیار آدم نیست.  همینایی که الان واسه هر موضوعی آیه و حدیث میخونن و میگن تو رساله این رو گفته، اگه کشور دیگه و یا حتی تو خونواده ی دیگه ای متولد میشدن شاید هرگز نمیدونستن اسلام چیه ، یا چیزایی که الان براشون گناهه ، واسشون خیلی عادی می بود..

مثلا الان دوستی های به قصد ازدواج خیلی جاها رایجه.  تو خونواده ما که تقریبا ازدواج سنتی ( که مثلا مادر پسر، دختر و تو مسجد و مولودی و مهمونی میپسنده و میرن خواستگاری) منسوخ شده و اکثرا از راه دوستی ازدواج میکنن و تا جایی که دیدم، میزان طلاق یا مشکلاتشونم با ازدواجای ستنی فرق چندانی نداره.

یا اینکه:

-  تو بعضی از خونواده ها حجاب وجود نداره، رساله و مرجع تقلید وجود نداره، و اینا براشون کاملا طبیعیه..
- تو بعضی خونواده ها مشروب خوردن مثل چایی خوردن عادیه..
- بعضیا بچه هاشون ( چه دختر چه پسر ) وقتی به سنی میرسن مجرد زندگی میکنن..
- بعضیا دوست پسر یا دوست دختر دارن و خانواده هاشونم کاملا در جریان اند و مشکلی ندارن حتی با هم رفت و آمد خونوادگی میکنن..
و ...
و این "بعضیا" کره ی دیگه ای زندگی نمیکنن. همین جا و تو همین شهر و همین کشور زندگی میکنن. سوالم اینه که کسی که خودش و خونوادش جزو این بعضیا باشن باید چیکار کنه؟؟ یا اگه سوالی داشته باشه کجا بره بپرسه؟؟ پیجای مبتذل و شبکه های ناجور؟؟؟ کجا بره که قضاوت نشه؟؟ که بهش تیکه نندازن؟ که چپ چپ نگاهش نکنن..؟؟ که بهش نگن خراب.. بی دین.. دشمن.. هرزه..؟؟

کجای اسلام گفته بهم تهمت بزنین؟ کجا گفته همدیگه رو برنجونین ؟ همه دین نماز و حجاب و ارتباط نداشتن با نامحرمه ؟ نمیخوام بگم این ها گناه نیستن. ولی حسادت گناه نیست؟ خوردن مال مردم گناه نیست؟ فکر به گناه، گناه نیست؟ نا امیدی گناه نیست؟ دروغ و تهمت و غیبت گناه نیست؟ افراط و تفریط گناه نیست؟
چرا همه چیو ول کردیم و فکر میکنیم تنها با چیزایی مثل حجاب و ارتباط نداشتن با نامحرم مومن شدیم و جامون تو بهشته؟

هممون بنده ی یه خدایی ام...
بیاین یکم _فقط یکم_ با هم مهربون تر باشیم..


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)