سلام

من دختری 19 ساله هستم و امسال پشت کنکور تجربی بودم. امسال احتمال داره پزشکی پردیس قبول بشم و رتبه م بد نبود. منتهی مراتب من امسالی که پشت کنکور بودم و از جو مدرسه اومده بودم فهمیدم علاقه م به رشته‌های پزشکی و... رو یک جورایی به من یاد دادن و در حقیقت دوست شون ندارم. 

فکر کردم پرس و جو کردم متوجه شدم بهتره برم سمت علوم انسانی و حقوق... یعنی رشته‌ای که هم توانایی+علاقه ش رو دارم. خانواده م موافقت کردن تنشی نداشتم باهاشون. حتی پدرم قبل اعلام نتایج کنکور بهم پیشنهاد کرد اگر پزشکی نشد برم سمت این رشته چون شخصیتم بهش می خوره. 

به اطرافیانم هم گفتم خیلی از دوستان تشویقم کردن خیلی ها هم به نظرشون کار جالبی نبود. حتی پسر عمه م که دانشجوی پزشکی بود گفت برو سمت چیزی که دوست داری! با این حال که من علاقه و تواناییم بیشتر سمت این رشته ست به نظر شما صلاحه که برم سمتش؟ 

یا باید برم سمت چیزی که الآن جامعه مون دوست داره و خب با عدم اشتیاق زیادم موفق میشم؟ من کاملاً آگاهم آزمون وکالت سخته درآمد وکلا همه شون بالا نیست. خانوم ها هم شاید نرن پیش وکیل خانم و کلی امّا و اگر:) هزار تا مصیبت داره! می دونم پزشکی هم اصلاً اون چیزی نیست که بقیه فکر می کنن. می دونم طرح و امتیاز مطب و رزیدنتی و...مسیر تو رو سخت‌تر می تونه بکنه. امّا اگر شما باشید میرید سمت علایق جامعه تون یا خودتون؟ 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه)