سلام
در مورد پست 3727 در مورد دخترخانمی که در مورد قمر در عقرب و ازدواج در اون ایام پرسیده بودند برخی مطالب رو به نحو کلی خدمت دوستان باید عرض بکنم.

دوستان عزیز اولین نکته ای که وجود داره این هست که هر چیزی که ما نتونستیم با عقل و منطق خودمون اونو درک بکنیم و مکانیزمش رو درک بکنیم؛ نمیتونیم به اون انگ خرافه بودن بزنیم. خیلی مطالب هستند که حقیقت داره و خرافه نیستند اما مطلب از حیطه درک عقلی ما بیرون هست.

در مجموع دوستان اینو به عنوان یک امر کلی در نظر داشته باشید که در امور و مسائل زندگی چه ازدواج، چه کسب و کار، چه صاحب اولاد شدن، چه هر چیز دیگه بجز روابط تجربی 2 2 تا 4 تایی که میشه با منطق و عقل و تجربه اونو فهمید یک سری سنت ها و قوانین دیگه ای هم بر عالم خلقت حاکمه که اون سنت ها ماها لااقل تا الان نمیتونیم ربط منطقی بین اون سنت ها رو درک بکنیم و اگه دین اون مسائل رو به ما نگفته بود ماها شاید یک میلیون سال هم فکر میکردیم نمیفهمیدیم بین فلان مطلب و بهمان مطلب ربط وجود داره.

نمونش همین بحث قمر در عقرب . موارد متعدد دیگه ای رو میشه از این باب تو روایات پیدا کرد: مثلاً میگه بول کردن ( =ادرار کردن) در حمام موجب کاهش رزق میشه و فقر میشه یا خوردن در حال جنابت موجب کاهش رزق و روزی و فقر میشه. خب واقعاً چه ربط منطقی بین ادرار کردن در حمام یا خوردن در حال جنابت با فقر وجود داره؟؟!!! البته قطعاً یه ربطی بینشون هست. اما ربطی که ما بتونیم تشخیص بدیم و مکانیزمش رو دقیقاً بفهمیم وجود نداره.

یا مثلاً در مورد حالات و وضعیت های آمیزش زن و مرد و تأثیری که روی اولاد میزاره ممکنه برخی مطالبش رو بشه توسط علم پزشکی توضیح داد اما برخی مسائل رو شاید نشه توضیح داد. مثلاً میگه آمیزش در فلان حالت احتمال ظالم شدن بچه رو زیاد میکنه. یا برعکس آمیزش در فلان شرایط موجب این میشه که احتمال اینکه بچه عالم دین بشه بیشتر میشه. یا مثلاً گفته شده اگه بعد از آمیزش زن و مرد خودشونو با یه دستمال پاک بکنن بینشون کینه و کدورت بوجود میاد. خب الان واقعاً چه ربطی میشه بین ایجاد کینه و کدورت بین زن و شوهر و با یه دستمال پاک کردن بعد آمیزش پیدا کرد؟! واقعاً اگه ما باشیم و این عقل خودمون ما هیچ ارتباطی بینش نمی بینیم ولی هست.

البته به نحو کلی برخی علما میگن خب مثلاً شیاطین که که از طرف ابلیس مأمور ایجاد کینه و کدورت بین زن و شوهر هستند ممکنه در برخی شرایط و حالات قدرت بیشتری پیدا بکنند. یا مثلاً ملکی که مأمور رزق هست در برخی شرایط و حالات باعث میشه رزق بیشتری برا شما بنویسه و در برخی شرایط و حالات رزق کمتری.

این توضحیش به نحو کلی بود.

نکته ی بعدی اینکه بجز بحث روایات ما علاوه بر همین علوم ظاهری مثل فیزیک و شیمی و مهندسی و ادبیات و ... که داریم که همه اون علوم رو میدونن و امکان یادگیریش هست و در دانشگاههای هم تدریس میشه؛

یک سری علوم دیگه هم داریم که اصطلاحاً بهش میگن علوم غریبه علوم غریبه همینطور که از اسمش پیدا هست یعنی قرار نیست کارای متعارف و روتین باهاش انجام بشه بلکه این علوم استفاده های غیبی و باطنی داره.

با این علوم کارایی میشه کرد و عملاً کارایی کردن که اگه به من و شما بگن میگیم دروغه نمیشه یا میگیم حق بازیه. اما نه حقه بازیه نه دروغه. بلکه حقیقت داره و یه علمه. اما خب چون موضوع علم مطالب غریبه و غیبی هست در اطرافش ادعا هم زیاده. یعنی کسایی که این علم رو ندارن و به دروغ میگن علم رو داریم تا سر مردم رو شیره بمالن. اما اصل این علم حقیقت داره.

البته تأثیر این علوم هم روی همه افراد یکسان نیست. ممکنه کسی بدلیل شرایط خاصی که داره تأثیر زیادی از این علوم بپذیره و کس دیگه کمتر.

مثلاً با استفاده از این علوم واقعاً میشه ورد و طلسمی نوشت و گره تو زندگی یکی ایجاد کرد. در عین حال میشه با طلسمی اون گره رو باز کرد. میشه با استفاده از این علوم و با دونستم اسم و اسم مادر یه پسر و دختری که قصد ازدواج دارن میشه فهمید زندگی اونا یه زندگی خوبی خواهد بود یا به مشکل برمیخورن. یا مثلاً یه جدول اعداد بکشن و یه سری اعداد و حروف خاصی رو تو این جدول قرار بدن و با همین کار مثلاً یه میز رو از رو زمین بلند کنن. و خیلی کارای عجیب و غریب دیگه.

بازم تأکید میکنم دوستان لطفاً این مطالب رو خرافه و دروغ و ... نپندارند. نه واقعاً اینا حقیقت داره. اما ممکنه اولاً ما دقیقاً نفهمیم مکانیزمش و ساز و کارش چطوره. حتی اونایی که از این علوم استفاده میکنن هم ممکنه دقیقاً نفهمن فلان علم ساز و کارش چیه و چرا اگه فلان عملیات رو انجام دادن یا فلان طلسم رو خوندن موجب این میشه که مثلاً گره تو زندگی فلان کس بوجود بیاد.

ثانیاً ادعا هم در این زمینه زیاده. خیلیا هستند این علوم رو ندارن یا به نحو دقیق و کامل ندارن و ادعا میکنن. چون اونایی که این علوم رو دارن اولاً کتمان میکنند و بروز نمیدن و بنابراین مردم اونا رو نمیشناسن. ثانیاً اینطور افراد خیلی کم و در اقلیت محض هستند.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)