سلام

من پشت کنکوریم و بار دومه که می خوام کنکور بدم . من وقتی می بینم تو این سایت ، بیرون ،تو فامیل و...یکی میگه من پزشکی ، دندان می خونم اشک تو چشام جمع میشه تا یه هفته بعضی موقع ها تا یه ماه از لحاظ روحی مریض میشم چون وضع مالی مون خیلی ضعیفه.

بابام بی کاره البته تو کارخونه کار می کرد ولی کارخونه ورشکست شد دیگه بابام کار نداره و چون سن بابام بالای  40 ساله بهش کار نمیدن . مامانمم تازه چند ماهه یه مغازه اجاره کرده آرایشگاه باز کرده . حالا برای خریدن وسایل آرایشگاه ماشینمون رو هم فروختیم و هر ماه یه اجاره بالا برای مغازه میدیم . این بود وضع ما از لحاظ مالی یعنی یکم بالای خط فقر .

از این ورم کارهای خونه افتاده گردن من و یه خواهر دارم 6 سال از خودم کوچیکتره و باید به درسای اونم برسم ( البته اینم بگم که مامانم میگه تو فقط درستو بخون هیچ کاری نکن هیچی ازت نمی خواییم تو فقط درستو بخون ) ولی خب این طوری نمیشه که نمی تونم خواهرمو گشنه بفرستم مدرسه همه کار هارو بریزم گردن مامان و بابام البته بابام بی کار بی کارم نیست یه کاری می کنه ولی در حد...

اینم بگم من تو مدرسه درسم عالی بود معدل دیپلمم 19.63 بود ولی در حد مدرسه بود نه کنکور و چون تو مدرسه ی دولتی می خوندم و معلمامونم  به غیر از یکی درست و حسابی درس نمی دادن من پایم تو درس های اختصاصی و عربی ضعیف موند و پول اینم نداشتیم که حتی برم کلاس های تقویتی مدرسه چه برسه به کلاس کنکور .

من حتی نمی تونستم کتاب کنکور بخرم و چون معدلم خوب بود فقط سال اخر مدرسه رفتم قلم چی بورسیه شدم و چند تا کتاب از اون جا بهم دادن و چند تا کتاب مال چند سال پیش رو از دختر داییه دوستم گرفتم اونم امانت حالا اینا به کنار .

سال اول که موندم هیچ داشتم برای سال دوم می خوندم که بدبخت تر شدم دو ماه از دادن نتایج کنکور می گذشت که نمی دونم یه پسر از کجا مثل بلای آسمانی رو سرم نازل شد و خودتون بهتر می دونید که عاقبت این ماجراها رو که من ناخواسته وابستش شدم .

ولی فقط دو بار با هاش حرف زدم و اونم بهش جواب رد دادم چون وجدانم قبول نمی کرد بدون اطلاع خانوادم با پسر حرف بزنم و این باعث شد تا عید فرصتمو برای درس خوندن از دست بدم می دونم اشتباه کردم خیلی هم اشتباه کردم ولی همه اینا از سر سادگی و ناشی بودنم سرم اومد .

و حالا که این همه فرصتو از دست دادم و حتی امید اینم ندارم برای دانشگاه سراسری مجاز بشم پزشکی که بماند و مامانمم گفته که اگه سراسری مجاز بشی میری دانشگاه اونم شهر خودمون اگه هم نشی من توانشو ندارم حتی پیام نور بفرستمت .

این مشکلم هست که بهم گفتن سعی کن یه رشته خوب قبول شی تا شغل داشته باشی و جهیزیه ات رو خودت جور کنی ما هم در حد توانمون کمک می کنیم ( من اینارو نمیگم که خانوادمو تحقیر کنم نه حتی درکشون هم می کنم من از زندگیم و از خانوادم خیلی راضیم و خدا رو شکر می کنم که یه خانواده خوب دارم و آرامش و محبت و با هم بودمون رو با دنیاها عوض نمی کنم و عاشقشونم و فقط دارم شرایط زندگیمو میگم )

حالا میشه بگین من چه رشته ای بخونم اینده شغلی داره ؟ البته یه چیز بگین که بتونم قبول شم؟ (رشتم تجربیه)

چند ماه مونده به کنکور، چه جوری بخونم قبول میشم؟ حالا نمیگم پزشکی لااقل سراسری قبول شم.

ممنونم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)