با سلام

پسری هستم 24 ساله  در یک شرکتی فنی مهندسی کار میکنم و درامد نسبتا خوبی دارم . بنده 2 سال پیش توی دانشگاه با یک خانمی آشنا شدم و از همون اول هم اشنایی برای ازدواج بود و مادر این خانوم از تمام صحبت ها و رابطه اشنایی مون اطلاع دارن.
من دانشگاه رو تموم کردم و کارت معافیت رو دارم و خونه و ماشین نیز در حد وسعم تامین کردم برای یک زندگی ساده .
این خانوم از همه لحاظ اخلاق و رفتار و عادت ها شبیه من هستن و تقریبا هر دو به هم علاقه خاصی داریم من میخوام تا اخر تابستون به خواستگاری ایشون برم ولی توی یک مورد خیلی ذهنمو مشغول کرده .

خانواده من میتونم بگم 70 درصد مذهبی هستن و مادرم چادری و پدرم با اعتقادات مذهبی معمولی ولی خانواده این خانوم 50 درصد میتونم بگم مذهبی مادرشون فقط در محل کار چادری هستن و در بیرون تقریبا با حجابی متوسط و مانتو هستن و خود دختر خانوم نیز حجابشون متوسط هستش .
حالا من از اول آشنایی شرایطم رو به طرف مقابلم گفتم و گفتم خانواده ما مذهبی هستن و شما باید حجابت چادری هم نباشه کامل باید باشه که قبول کردن که حجاب کامل رو داشته باشن .
عروسی اونا در بیشتر مواقع مختلط انجام میشه در حالی که ما از اول چنین چیزی نداریم و اینم با خودشون به نتیجه رسیدم که حرفشم نباید زده بشه .
تو جمع خانواده شون (عمو ها و دایی ها) دختر های فامیل بدون حجابن ولی ما نیستیم و رعایت میکنیم .
من خودم با این تضاد های نه چندان بزرگ زیاد مشکلی ندارم.حالا من موندم سر دو راهی که وقتی بریم خواستگاری که من 2 سال براش زحمت کشیدم و با اشنایی حساب شده سعی کردم تفاهم و تضاد ها رو بشناسم و قبل زندگی پایه های اونو ایجاد کنم ؛
عکس العمل خانوادم برام غیر قابل پیش بینیه که آیا تاییدشون خواهند کرد ؟ چون نظر خانواده برام خیلی مهمه و یک نظر مخالف منو کامل دلسرد میکنه و فک نکنم بتونم اصراری بکنم .
از این طرفم از هر جایی صدایی میاد که برات دختری در نظر گرفتیم که چادری یه عالیه و .... که اولین معیارشون مذهب ( البته خودم معیارمو سنجیدم که ایشون رو انتخاب کردم)
اینم توی نکته اخر بگم که خانواده دختر زیاد اختلاف مذهبی باهامون ندارن در حد درصد های احتمالی که گفتم ولی خیلی دلم شور میزنه که عکس العمل خانوادم منفی باشه البته خانوادمم افرادی تحصیل کرده هستن و منطقی .
فک میکنین عکس العملشون چیه و چطوری میتونم قبل خواستگاری معیارهای خودم رو بگم و بهشون بگم انتخابم این بوده و اونا هم منو همراهی کنن؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)