بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام خدمت همه کاربران ، سوالی که دارم یه جورایی شرعیه ، ولی نه اینکه جزو احکام باشه 

از یه بُعد دیگه اجتماعی هم هست . از پرسیدن این سوال هیچ قصدی جز اطلاع و آگاهی ندارم ، و در آخر مایلم نظر شخصی خودم رو هم بگم . 

سوالم اینه ، آیا باید به سادات احترام بیشتری گذاشت ؟ 

من بعضی از جاها خوندم یا دیدم که گفتند مثلا شما فرق می کنی چون سید هستی، یا کار طرف رو زودتر راه می انداختند چون سید بود ، برای من سواله ، با توجه به اینکه ما در اسلام نژاد پرستی نداریم و "ان اکرمکم عندالله اتقیکم" آیه روشنی برای ماست ، آیا باید به سادات احترام بیشتری نسبت به سایر مردم بذاریم ؟

بنده شخصا به این موضوع اعتقاد ندارم و حتی گاهی متاسفانه شده کار سادات رو هم از قصد دیرتر راه بندازم (خدا ببخشه) ، آخه چند باری در مدرسه هم دلم برای این موضوع شکست ، و اگه حدیث معتبر از ائمه اطهار باشه ، باز هم قبول نمی کنم چون عقل من که حجت نهان هست قبول نمی کنه ، همون طور که پیامبران حجت آشکار هستند . 

چند روز پیش یک روایتی از پیامبر (ص) خوندم که در اینترنت هم موجوده ، پیامبر با یکی از صحابه هنگام بیماری ایشان دیدار کردند ، و فرمودند هرگز به کسی با حالت فخر نگو که با من دیدار کردی ، این یعنی هیچ کسی حق فخر فروشی نداره .  

که اگه مثلا من سید هستم یا مثلا من متسجاب الدعوه هستم ، هیچ فردی حق تکبر و تفاخر و دل شکوندن نداره ، انسان از جایی که فکر میکنه کامل تره ، بیشتر ضربه میخوره .

با تشکر

والسلام علیکم و رحمه الله


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)