سلام به دوستان خانواده برتر امیدوارم خسته نباشید

من دوست دارم از راهنمایی و نصیحت و تجربه در این زمینه به من کمک کنید. من دخترم حدوداً ۲۲ سالمه دانشجو هستم و دختر مذهبی و مقید و خانواده مذهبی و مقید و دختر چهره زیبا دارم و سخت پسند و سخت گیر هستم در یه سری مسائل. مثل خط قرمز که یه خواستگار رعایت نکنه.

همه اینها محبت خداست و اینکه هر جا رفتم هر مکان از من خواستگاری کردن من ازدواج یا قصدش نداشتم و می‌خواستم استقلال شغلی برسم. و به هیچ خواستگاری اجازه ملاقات ندادم و تجربه در زمینه صحبت با نامحرم نداشتم.

امّا اصل مطلب درباره ی اینه که یکی از بستگانم که هم بازی کودکی من بود. یک آقا پسر بود. از زمان بچگی به من علاقه مند بودن دوران دبیرستانم توجه و محبت شون به خودم احساس می‌کردم رفته رفته. برای هر مناسبت فامیلی و یا به دلیل نسبت فامیلی که با من داشتن. خونه ما می اومدن و امّا من دوری می‌کردم و ایشون طوری شدن که خبرش تو فامیل و علاقه اشون به من پیچید و حدوداً دو سال پیش من رفتار فوق العاده بدی نشون دادم تا غرورشون و دست از خواسته شون بکشن چون من خوشم نمی اومد و دوست داشتم آدم بهتری ازدواج کنم و اینکه کسی حرف برای من در نیاره.

خلاصه الآن دو سال گذشت ایشون بهمن امسال دوباره اومدن و خانواده ایشون هم مخالف بودن چون دختر خانمی دیگه برای ایشون مد نظر گرفتن امّا ایشون خانواده اش رو طی چند ماه راضی کرد و با خانواده من هم مخالف بودن امّا ایشون با خانوده من هم صحبت کردن من خانواده ام چون از این پسر میشناسن خیلی هم قبولش دارن و هم دوسش دارن و این آقا پسر یه جور خاص در دل همه خانواده من جا باز کرد. 

با ازدواج با این آقا پسر موافق هستن الآن هم خانواده ایشون هم خانواده من فوق العاده در زمینه ازدواج من و ایشون موافق هستن. و طوری که چندین بار خانواده ایشون با خانواده من صحبت کردن. ایشون بر این باورن می تونن من راضی کنن. به اصرار خود آقا پسر و خانواده خودم هر دو گفتن زمان برای آشنایی بدیم شاید نظر من تغییر کنه. 

من هم تصمیم گرفتم این فرصت بدم هم به خودم برای یه زندگی. با اینکه شرایط نداشتم. و هم سریع‌تر این مسئله به نتیجه برسه من طی صحبت هام متوجه شدم. این آقا پسر. تمام سعی اش می کنه که من راضی کنه. و خواسته و هر چیزی هست برای رضایت من انجام بده همین دلیل رک به ایشون گفتم اجازه بدید چهره واقعی تون بشناسم.

طبق شناخت که پیدا کردم از نظر خانواده با اصالت و با فرهنگ و بدون حاشیه هستن، خود

 آقا پسر اولاً یک سال تنها از من بزرگ‌تر هستن 

پسر عاقل و مذهبی هم در عمل و هم گفتار یعنی اندازه گفتارش عمل می کنه و پایبند هستن امّا مذهبی سفت و سخت نیستن

به من که طی چند سال علاقه داشتن و پابند بودن و کسی به غیر از من در قلب شون راه ندادن و از نظر اخلاق سازش دارن و دلسوزی ذاتی دارن 

پر تلاش و زحمت کش و شاغل هستن، امّا درآمد در آینده خوب میشه و اینکه خونه و ماشین این موارد ندارن من هم در ابتدا زندگی خواستار این موارد نیستم 

اخلاق و ایمان و خوب هستن و در اینکه در کنارشون. این قدرت دارن که من بخندونن یا من ایشون خوش حال کنم. به دنبال خوشبخت کردن من هستن

امّا مواردی که باعث مخالفت شدن یک اینکه ایشون با نامحرم راحتی کلام دارن. یعنی راحت میخندن و شوخی می کنن امّا من هرگز این طور نیستم و برای همسر آینده ام نمی‌پسندم صحبت در حد لزوم می‌پسندم (اینکه این خط قرمز من هستن و بسیار آدم سخت گیر و حساس در این زمینه هستم) 

من بهشون گفتم گفتن من متوجه نشدم می تونه اشتباه باشه چون من نیتم پاکه. و به همین دلیل گفتن این کار و برای رضای خدا کنار می ذارم بعدش به خاطر شما هم رعایت می‌کنم من یه جور به ایشون بد گمان شدم و بی اعتماد طوری که هر چه صحبت می کنن. چیزی حل نمی شه

دوم اینکه ایشون هر بار می‌خواهم رابطه ام قطع کنم و صحبتی نداشته باشم خیلی بهم میرزن و ناراحت میشن و ممکنه به خودشون آسیب بزنن (امّا ایشون میگن. نسبت به من ترحم نداشته باشید و نمی‌خواهد. وقتی جواب بدید از اذیت شدن من ناراحت بشید من از اینکه نمی تونم تو رو خوش حال کنم ناراحت میشم و تو رو فقط اذیت می‌کنم یعنی من. رو میگن) 

سوم 

طبق این مدت من فقط یه چیز متوجه شدم 

من به ایشون علاقه مند نشدم فقط میل جنسی شدیدی. پیدا کردم با اینکه ایشون دست از پا خطا نکردن 

چهارم. من از ابتدا از چهره ایشون. مورد دلخواهم نبود 

پنجم. اینکه خانواده من مصمم هستن که این فرد می تونه من خوشبخت کنه. چون پسر خوبی هست و اون ها میشناسن و پسر پاک تو این دور زمونه ** پیدا میشه 

در اصل من با مشکل اقتصادی و نداری و یا چهره می تونم کنار بیام امّا با. عادتت های بد اخلاقی و ایمانی. چون خودم مذهبی سخت هستم مثل. صحبت با نامحرم و نگاه کرده با نامحرم نمی تونم کنار بیام. با این وجود که نیت شون پاک باشه و اینکه این آقا میگن. من به خاطر شما رعایت می‌کنم من هم میگم این موضوع فقط می تونه چند سال رعایت کنه بعد دوباره برمی گرده براشون. ممنون میشم راهنمایی کنید 

خیلی ممنون میشم. واقعاً اهمیت بدید و من رو پند و اندرز کنید خدا خیرتون بده



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)