سلام

سوالم اینه آیا افرادی که به نداشتن رابطه با جنس مخالف معتقدن و تا حالا همیشه مقید بودن و رعایت کردن ( نه اینکه قبلا کردن و بعد توبه کرده باشن ) و تا جای ممکن حتی کوچکترین رابطه ای با جنس مخالف برقرار نمیکنن ( تلفنی،تلگرام، اینستاگرام، چت، جزوه نگرفتن از همکلاسی جنس مخالف در صورتی که هم جنسای خودش جزوه داشته باشن، سلام نکنه به هم کلاسی جنس مخالف ) . آیا اینجور افراد همشون مذهبی هستند یا اینکه خجالت میکشن یا اعتماد به نفس ندارند یا زشتند ؟
آیا کسی هست که عقیدش این باشه که دختر و پسر ( زن و مرد ) تا میشه نباید با هم رابطه ای داشته باشن ( لطفا الان بعضی ها نیان بگن تو تاکسی یا بقالی یا همین جا دختر و پسر با هم رابطه دارن و صحبت میکنن،خودتون میدونین منظور چیه) .  ولی نه خفن مذهبی باشه ( منظور مذهبی مسجدی یا بسیجی یا طرفدار و مدافع نظام ج.ا ، اینجور مذهبی ها را میگم) . نه خجالتی باشه ،‌نه بدون اعتماد به نفس باشه ،‌نه کم حرف و ساکت باشه که با همجنسای خودشم حرف نزنه ،‌ نه زشت باشه ،‌ نه از طرف خانواده یا فردی محدود شده باشه ،‌ نه میل جنسی نداشته باشه و نه کلا هر چیز دیگه ای ... .

بلکه خودش اعتقادش این باشه که پسر و دختر نباید با هم رابطه داشته باشن ( به دلیل حیا ) و این شکلی و با این طرز فکر تربیت شده باشه.

برای کسانی که براشون سواله که این چه حیاییه که نباید با جنس مخالف رابطه داشته باشیم یا حرف نزنیم و این براشون قابل درک نیست :

مثلا دیدیم تو فرهنگ هایی که این کار ( رابطه با جنس مخالف ) بد دونسته میشه دو نفر که اولین باره با جنس مخالف رابطه برقرار میکنن ،اکثرشون این شرم و حیا تو رفتارشون دیده میشه، تا اینکه کم کم به مرور زمان این مسائل براشون عادی میشه و شرم و حیا از بین میره .

حتی تو اروپا هم که محرم و نامحرمی وجود نداره و صحبت کردن زن و مرد عادیه وقتی دو نفر دوست دختر دوست پسر برای اولین بار تو زندگیشون میخوان رابطه ج... برقرار کنن یه حس شرم و حیا دارن . تو کشور خودمون حتی زن و شوهری هم که برای اولین بار میخوان رابطه ج... برقرار کنن این حس رو دارن .

آیا آدم این جوری هم پیدا میشه که نه به خاطر مذهبی بودن و خجالت و  ... مسائلی که بالا گفتم بلکه به خاطر اعتقاد و شرم و حیا تا حالا رابطه نداشته باشه ( نه توبه کرده باشه،چون کسی که توبه کرده باشه با اینکه ممکنه دیگه خطا نکنه ولی شرم و حیاش تو این مسائل تا حدود زیادی از بین رفته و نسبت به کسی که نکرده راحت تر ممکنه دوباره انجام بده) . تو دوستان و آشناهای خودتون چند نفر آدم این مدلی میشناسین؟ آیا هست؟

یا اینکه کلا این نوع طرز فکری که گفتم اشتباهه و این افراد بیخود و به اشتباه خودشون رو محدود کردن و طرز فکرشون اشتباهه و نباید رو این مسائل حساس بود؟
یا اینکه جامعه مدرن شده و این طرز فکرا مال قدیمه و تو جامعه مدرن این طرز فکر به درد نمی خوره؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)