با سلام بنده از کاربران سایت هستم سوالی دارم میخوام از نظرات ارزنده شماها استفاده کنم ممنون میشم.

من در خانواده ای زندگی میکنم که از نظر مالی در شرایط متوسط به پایین هستیم ولی حلال بودن روزی برامون مهمتر از زیاد بودنش هست. 5 نفر هستیم پدر و مادر ، من و برادرم که شاغل و دانشجو هست که کلا خرج و مخارجش رو خودش تامین میکنه و یکی از خواهرام که ازدواج نکرده و با ما است.

ما حدود 7 سال پیش تو خونه ای زندگی میکردیم که کوچیک بود و پایین شهر محسوب میشد. وقتی پدر بزرگ مادریم فوت شدن دایی ها و خاله هام تصمیم گرفتن خونه پدر بزرگم رو بفروشن و بین وراث تقسیم کنن. دایی کوچک من از مادر و پدرم خواست که باهاش به صورت مشارکتی خونه پدربزرگ رو بخریم چون 2 طبقه بود و بزرگ تر از خونه ما.

ما هم قبول کردیم. ایشون ازدواج کرده بودن و 2 تا بچه خیلی شیطون داشتن. وقتی اومدیم این خونه جدیدمون روی دیگری رو از این خانواده دیدیم. زن داییم بچه هاش رو میذاشت خونه ما و میرفت دنبال کاراش.

منم اون موقع کنکور داشتم و مجبور بودم درس بخونم اما اینا نمیذاشتن اونقدر که شلوغ و پر رو بودن. کلا خونه ما بودن و همه جا رو به هم میریختن و سر و صدا میکردن. دایی و زنداییم هم خیالشون نبود تا در نهایت ازشون خواستم که هر وقت میان با پدر و مادرشون بیان و به صورت مهمان بیان و برن..آخه آسایش برامون نذاشته بودن و بهشون برخورد..

بعد اون روابط ما کمتر و کمتر شد. بعدش اونا ماهواره تهیه کردن و وارد یه مسیر دیگه شدن.. به ما ربطی نداشت ولی خوب رفته رفته دیگه طوری شد که قطع رابطه کردیم..جایش نیست که بگم سر ازدواج یکی از خواهرام چه کارا میکرد این زنداییم که بهم بخوره.. ولی به خدا هر کس میبینه و میشنوه میگه از اول نباید با اینا شریک میشدین..

خلاصه ما خیلی آروم میومدیم و میرفتیم و خونه ما ساکت بود.. اما طبقه بالا که اونا بودن دائم مهمونی و شلوغی و .. رفت و آمد زن هایی که حتی داییم خواست زنش رو طلاق بده از بس دیگه این خانم تو رفیق بازی داشت فرو میرفت..

دخترش هم اهل دوست پسر شده بود و آرایش و بی حجابی و .. خوب من و خانواده ام چکار میکردیم روابط در حد سلام و علیک خشک اون هم هر وقت تو راهرو یا جایی هم رو میدیدیم شد..

زن داییم خیلی بده.. دخترش 17 سال داره تا حالا 2 بار نامزد کرده و طلاق گرفته!!!! دختره رو بیچاره کرد فقط به خاطر خواسته های مسخره خودش که ماجرای طول و درازی دارد...

بگذریم سر اخلاقای بدش ما چاره ای جز کم کردن روابط نداشتیم..حالا به خاطر رسوایی سر دخترشون رفتن یه محله بالا شهری مستاجر شدن و خونه رو خالی کردن و ما موندیم و حرفای نامربوطی که پشت سرمون میزنن.. مثلا میگن ما اونا رو  از خونه بیرون کردیم!!!! آخه ما اصلا کاری نداشتیم بهشون..

حتی یکی دیگه از دایی هایم که اومد سر این مسائل با ما صحبت کنه میگفت میدونه دروغ میگن...خیلی حرفا میزنن.. اینجا طبقه بالای ما هم که بودن خیلی به ما بدی کردن و ما جیک نزدیم..بماند خدا خودش شاهد همه چی هست..

حالا مساله اینجاست که داییم اومده میگه میخواد طبقه بالا رو اجاره بده و از اونجایی که خونه خیلی قدیمی هست و همه جاش ایراد داره و لوله هاش خرابه و از همه مهمتر حیاط و مسیر رفت و آمد یکی هست و دستشویی هم تو مسیر راهرو هست.. ما میگیم اینجا نمیشه که یه غریبه بیاد و ساکن بشه.. آخه در و پیکر درست و حسابی نداره که مرد غریبه بیاد اینجا!!

مثلا هر وقت میریم حیاط یا دستشویی باید با چادر و حجاب بریم.. بهش گفتیم باید به این مسائل رسیدگی بشه بعد!! گفت پس بفروشیم سهمم رو ببرم برای خودم آپارتمان بخرم.. ما هم گفتیم باشه و مدتیه دنبال خونه هستیم ولی جای خوبی رو پیدا نمیکنیم چون خونه الانمون ارزون به فروش میرسه و در واقع کلنگی محسوب میشه و فقط میتونیم جاهای کوچیک تو حومه شهر بگیریم که اونهم برای ما 5 نفر یکم سخت میشه..

حالا پسر دایی من که دامادمون هست به خواهرم گفته میخواد طبقه بالا رو از داییم بخره و بعدا که تونستیم وام بگیریم با ما خونه رو از اول 2 طبقه نوسازی کنیم و بشینیم! داییم قبول نمیکنه خودشون بشینن و صبر کنن تا بعدا نوسازی کنیم چون میگه باید زن و بچه با کلاسش!! تو محله اعیانی باشن و خونه رو خالی کردن و رفتن!!

حالا  این دایی بنده میخواد خونه رو بفروشه ..به همون قیمت هم پسر داییم میخواد طبقه بالا رو ازش بخره ولی داییم حرصش میگیره به پسر داییم بده.. میگه اونوقت باید پول بیشتری بهم بدید تا منم جای بزرگ بگیرم!!!!! یعنی راضیه غریبه بگیره و هر دو خانواده سرگردان خونه خریدن بشیم اما راضی نیست به همون قیمت پسر داییم ازش بخره!!!!!

الان ما نگرانیمون اینه که اگه قانونی خونه رو پسرداییم ازش بخره نکنه بعد که پسرداییم خونه رو خرید و اون رفت و دید که ضرر کرده بره همه جا بگه اونا به من ظلم کردن. از اول هم میخواستن خونه رو از من بگیرن..و از این حرفا!!! به نظرتون درسته ما اینکار رو بکنیم و خونه رو پسرداییم که دامادمون هست بخره؟؟ خوب چه کنیم خودشون که راضی نیستن برگردن به خونه! ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)