سلام به همگی دوستان گلم

مخاطب مطلبی که دارم مینویسم همه میتونن باشن . اما... بیشتر به درد اون کسایی میخوره که یا امسال کنکور دادن یا سال دیگه کنکور دارن یا این که نهایتا سال اول دانشگاه تشریف دارن.

نکته اول: کار عار نیست. اینو با چسب یک دو سه بچسبونید ته گوش داخلی تون!!!

خب همون یه نکته کافی بود. بریم سر اصل مطلب؛

داداش ها و خواهران گلم، حتما بارها دیدید و شنیدید طرف رفته دانشگاه کلی درس خونده اون وقت بیکار نشسته تو خونه! خب. دلیلش اینه که کار مرتبط با رشته اش پیدا نشده! به همین راحتی!

راهکار من اینه که در دوران دبیرستان برید یه فن یا حرفه رو یاد بگیرید...که یا مرتبط با رشته دانشگاه تون باشه یا این که کار براش خوب باشه. بنده خودم رو مثال میزنم.

من برنامه نویسی اندروید، ساخت سایت با ASP.NET و یه ذره فوتوشاپ بلدم. کارهای عمومی و تعمیر کامپیوتر رو که فول! اطلاعات علمی درباره گوشی هم خیلی عالی. خب حالا تا این جا رو داشته باشید تا یه چیزی تو پرانتز خدمتتون عرض کنم ؛

( این روشی که مثل عقاب درس بخون برو دانشگاه رشته پول باشه توش بشو پزشک بشو مهندس جایی استخدام شو... این روش مال n سال پیشه البته ج میده هنوز ولی از نظر من قدیمیه)

داشتم می گفتم، من با همین چیزا هایی که خودم رفتم دنبالش و البته یه کمی هم راهنمایی دوستان بوده الآن میتونم ماهی حداقل یک و نیم الی دو تومن در آمد داشته باشم. اغراق هم نمی کنم. تازه من هنوز پام رو تو بازار وار نذاشتم و وارد دانشکاه هم نشدم که فرصت خفن گیرم بیاد و این همه فرصت کار جلومه. شما هم همین کار رو بکنید.

حالا من در زمینه کامپیوتر، شما در زمینه یه چیز دیگه. مثلا این همه توی تلویزیون نشون میده که یه نفر با یه ایده ساده چه کسب و کار و اشتغال راه انداخته! شما چرا نتونید. به نظر من برای شغل باید مخ رو به کار انداخت این که بگیم کار نیست و فلان و چنان، حق مونه برامون کار نباشه وقتی داریم خودمون به خودمون پالس نا امیدی میدیم.

کسب و کار های اینترنتی هم اکر فرصت شد دربارش میام یه مقاله کامل مینویسم. حرف آخر:

یا درس بخونید یه رشته ی درآمدزا و آینده دار قبول شید. یا یه رشته ای رو انتخاب کنید که هم پول توش باشه و هم خودتون بهش علاقه داشته باشید. اگر سوال بحث مفصلی در این باره با بنده دارید، صفحه شخصی من اینه:


Http://khbartar.blog.ir/post/7514


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)