سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز

سردرگمم ، از دوستان میخوام راهنماییم کنن و بگن تو این شرایط چکار کنم.

واقعیتش من برای ازدواج معیارهای زیادی دارم و چند تا اپشن مهم دارم که در کنار هم برام معنی پیدا میکنه و اگه یکی در کنار دیگری نباشه دچار شک و تردید در انتخاب میشم و نمیتونم فرد مورد نظر رو به عنوان همسر بپذیرم که شامل  اخلاق و رفتار خوب و اینکه آدم با شخصیتی باشه برام خیلی مهمه ، شغل و تحصیلات حداقل کارشناسی ، خانواده ی خوب و سالم و اینکه پسر چشم پاکی باشه و اهل دوستی با جنس مخالف نباشه .

خواستم یه توضیحی داده باشم تا متوجه معیارهام بشید ، اخیرا خواستگاری دارم 32 ساله که تقریبا 2- 3 سالی از من بزرگترن و چون مدرک تحصیلیشون دیپلم هست من اصلا مایل نبودم که ایشون رو ببینم ولی خب با اصرار خانواده ها که حالا همدیگه رو ببینید و اگه نخواستید هیچ مشکلی نیست ، بالاجبار با این آقا صحبت کردم .

ایشون خیلی خوب صحبت میکنه و آدم خیلی صادقی به نظرم اومد و ویژگیهای خیلی خوبی داشتن که در کمتر پسری دیده میشه ، خیلی آدم مهربون و دلسوزو مودبی هستن  و صداقت رو میشه از حرفاشون متوجه شد و مهمتر از همه اینکه پسر خیلی مثبتیه که اهل هیچ برنامه ای نیست نه اهل دوستی با جنس مخالف و نه اهل سیگار و قلیون و این موارد برای من خیلی مهمه که پسری تا این سن دست از پا خطا نکرده باشه و سالم زندگی کرده باشه.

از لحاظ شغلیم 10 سالی هست که در شرکتی مشغول به کار هست  و میتونه از پس یه زندگی معمولی بربیاد، ظاهرشونم خوبه فقط یه کم قدشون کوتاهه 170 شایدم بیشتر، البته منم قدم معمولی و 160 هستم ، تحصیلاتمم کارشناسی هست ،  تنها مشکلی که ایشون دارن همینه که سطح تحصیلاتشون پایینه و منم روی این موضوع خیلی حساسم  چون واقعا برام مهمه ،  شرط کردم که باید ادامه تحصیل بدن و ایشون هم تا حدودی موافقت کردن که اگه شرایطش پیش بیاد و بتونن این کارو میکنن ، ولی خب با توجه به اینکه  ساعت کاریشون زیاده اصلا فرصتی برای درس خوندن پیدا نمیکنند و نمیدونم میشه به حرفاش تو این زمینه اعتماد کرد یا نه ، نمیدونم چکار باید بکنم ، اصلا بهش فکر کنم یا نه ؟ خواهشا راهنمایی کنید.

از طرفی خانواده ها از هم خوششون اومده و خانواده ی آقا پسرم منو پسندیدن و دوست دارن با هم بیشتر آشنا بشیم و مادرشون تماس گرفتن و با مادرم صحبت کردن که دل پسرم رو نشکنید و از این جور صحبتها ، البته من آدم سنگ دلی نیستم ولی خب نمیتونم پا بذارم روی معیارهام ، به نظر شما  این مورد میتونه گزینه ی مناسبی باشه ؟ شما اگه جای من بودید تو این موقعیت چکار میکردید ؟

لطفا هم آقایون هم خانومها نظر بذارن ، ممنون از راهنماییتون .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)