سلام

برادر کوچک شما آتش دل – حامد هستم  .

با توجه به این که خوانندگان خانواده برتر اکثرا جوون هستند و تو این دوره برای خیلی ها اشتغال مهمترین اتفاقه پیشنهاد می کنم بیایم تجربیات خودمونو از اشتغال , محل کار , استخدام , مصاحبه استخدامی , آزمون استخدامی , قراردادهای استخدامی , رفتارهای کارفرما و چیزهایی از این قبیل به اشتراک بذاریم .

هدف غایی و نهایی از این پست اینه که هنگام استخدام ، قراردادی ضعیف نبندیم که کارفرما بتونه از خلع قراردادهامون استفاده کنه و به سود خودش اعمالی رو انجام بدن و دست ما هم با توجه به قرارداد بسته باشه!

کارفرماها معمولا تو قراردادها همه چیزو در نظر می گیرن ولی کارجویان چون تجربه ندارند خیلی چیزها رو در نظر نمی گیرن! هدف دیگه اینه که مثلا هنگام مصاحبه با یک پیش زمینه ذهنی بتونیم آماده تر باشیم .

نکته : هم تجربیات شخص خودتون و هم اگه دوست و فامیلی آشنا تو این زمینه ها چیز جالبی تعریف کرد لطفا بیان کنید . مطمئنا در محیط کار یا هنگام استخدام ماجراهای جالبی برای خیلی ها اتفاق افتاده که گفتنش خالی از لطف نیست .

 

خاطره این جانب :

اول از همه خودم یک خاطره تعریف می کنند مربوط به گذشته که می خواستم توی یک شرکت استخدام بشم ؛

یک شرکتی تو شهرمون آگهی استخدام زده بود که تخصصی که می خواستند من داشتم . خلاصه رفتم اونجا فرمو پر کردم . بعد چند روز زنگ زدن که بیا برای تست اولیه . من هم رفتم و تست رو خوب دادم و نمونه کار هم که داشتم نشون دادم و اونها هم ازم تعریف کردند ولی گفنتد برای اونهایی که فرم پر کردند می خوایم یک کلاس فشرده بزاریم و آخرش امتحان بگیریم و از این بین 2 نفر برترو انتخاب کنیم . من هم گفتم حالا که این جوریه من هم برم به این کلاس ضرری نداره . البته این کلاسها رایگان نبود و شهریه هم پرداخت کردم .

کلاسها شروع شد و من تو کلاس از بقیه خیلی بهتر بودم و خود اون صاحب شرکت و بقیه شاگردها همیشه بهم می گفتند که حامد تو قطعا استخدام می شی . فعالیتم تو کلاس عالی بود و در واقع اون چیزهایی که تو کلاس گفته می شد همه اش برای من مرور قبل بود و چیز جدیدی نداشت . خلاصه روز امتحان اصلی شد و اینجا بود که فهمیدم داستان چیه! 6 تا سوال دادند و زمان 3 ساعت ! ولی سوالهاش خیلی وقت گیرتر از 3 ساعت بود مثلا یکی از سوالهاش این بود که سیستم دانشگاهی رو طراحی کنید که خود این پروژه حداقل یک هفته انجامش طول می کشه ! مثل این میمونه که یه نفر از تهران بخواد بره ساری که زمان معمول طی کردن این فاصله 5 ساعته و حالا اگه یکی خیلی راننده حرفه ای باشه می تونه این مسیرو مثلا 3.5 ساعته بره ولی اینها انتظار داشته باشن که این مسیرو باید تو 2 ساعت بری وگرنه معلوم میشه راننده نیستی!

طبیعتا هیچ کی تو این آزمون قبول نشد و هیچ کسی هم استخدام نشد! من هم رفتم به اون شرکت گفتم این آزمون شما استاندارد نبود گفتند باشه بیا اینجا 3 ماه آزمایشی کار کن بعد دوباره امتحان ( در حد همون امتحان قبلی ) بده و اونوقت شاید استخدامت کنیم اون هم با نصف حقوقی که تو آگهی بود! گفتم چرا نصف ؟ گفتند چون اولا سابقه کار نداری دوما بازار کشش نداره! گفتم خوب شما 3 ماه ما رو بردین و آوردین الآن یادتون اومد که سابقه کار نداریم؟ همون اول می گفتین اونهایی که سابقه کار ندارن حقوقشون نصفه .

و نتیجه اینکه اونها اصلا قصد استخدام نداشتند و صرفا یک کلاسی تشکیل داده بودند تا از ما پول شهریه بگیرن  و هزینه استخدامو هم نمی تونستن بدن چون بازارشون کشش نداشت!

 یک داستان دیگه هم دارم که البته مال دوستمه از تجربه مصاحبه استخدامیش که اونو تو کامنتها می زارم.

 پی نوشت : یک متن آماده کرده بودم که یه کوچولو طنزه ولی دیدم روز مرد ارسالش کنم بهتره چون  به اون هم ربط داره .

 با تشکر و سپاس ....


مرتبط :

آیا شما هم کار و کارفرما را به سمت خود می کشانید؟

چطور رفتار ناشایست رئیسم رو بدون اخراج شدن اصلاح کنم ؟

از کارفرما به دلیل ندادن حق و حقوقم شکایت کردم

با کارفرمام تماس بگیرم برای فرصت دوباره؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)