پسر خوشگل و خوشتیپ یعنی.....

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

چند روز پیش یه آقا پسری یه سوال پرسیدند که پسر خوشگل یعنی چه؟ نظرات زیادی هم از خانم ها و آقایون گذاشته شد. تمامی نظرها هم قابل احترام هستند. گفتم منم نظرم اینجا بگم. (اینم بگم منم پسرم)

خواهشا چند دقیق ای حوصله کنید و این خاطره را بخونید. در مورد "شهید ابراهیم هادی" هست.

از پیروزی انقلاب یک ماه گذشت. چهره و قامت ابراهیم بسیار جذاب تر شده بود. هر روز در حالی که کت و شلوار زیبایی می پوشید به محل کار می آمد. محل کار او در شمال تهران بود. یک روز متوجه شدم خیلی گرفته و ناراحت است! کمتر حرف می زد ، تو حال خودش بود. به سراغش رفتم و با تعجب گفتم: داش ابرام چیزی شده؟! گفت: نه ، چیز مهمی نیست. اما مشخص بود که مشکلی پیش آمده. گفتم: اگه چیزی هست بگو ، شاید بتونم کمکت کنم.

کمی سکوت کرد. به آرامی گفت: « چند روزه که دختری توی این محله به من گیر داده! گفته تا تو رو به دست نیارم ولت نمی کنم! »

رفتم تو فکر، بعد یکدفعه خندیدم! ابراهیم با تعجب سرش را بلند کردو پرسید: خنده داره؟! گفتم: داش ابرام ترسیدم، فکر کردم چی شده!؟ بعد نگاهی به قد و بالای ابراهیم انداختم و گفتم: با این تیپ و قیافه که تو داری، این اتفاق خیلی عجیب نیست! گفت: یعنی چی؟! یعنی به خاطر تیپ و قیافه ام این حرف رو زده. لبخندی زدم و گفتم: شک نکن!

روز بعد تا ابراهیم را دیدم خنده ام گرفت. با موهای تراشیده آمده بود محل کار، بدون کت و شلوار! فردای آن روز با پیراهن بلند به محل کار آمد! با چهره ای ژولیده تر، حتی با شلوار کردی و دمپائی آمده بود. ابراهیم این کار را مدتی ادامه داد. بالاخره از آن وسوسه شیطانی رها شد.


و ابراهیم که عاشق گمنامی بود رفت و بدنش برای همیشه در رمل های فکه ماند.
بله همه شهدای ما زیبا بودند. همشون. از این نمونه ها زیاد هست. اونی که یه نفر را زیبا میکنه چیزای دیگست. خیلی از شهدامون علاوه بر این زیبایی واقعا از نظر ظاهری هم زیبا بودند ولی چه کردند!
اونوقت الان من و امثال من دنبال چی میگردیم. الگو هامون کیا شدند.
ببخشید وقتتون را گرفتم. حرف برای گفتن زیاده.
 کتاب "سلام بر ابراهیم" را حتما بخونید.

"رسول"

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)