سلام

من خانمی ام که در عقد هستم از لحاظ مذهبی و طرز تفکر با شوهرم اختلاف نسبتا زیادی داریم ( من مذهبی ام اون نه ).

شوهرم خییییلی از حرفاش لحن شوخی داره یا حداقل اگه حرفی زد و ناراحت شدم سریع میگه شوخی کردم البته وقتی هم که بی حوصله است یا بداخلاق میشه  دیگه واقعااااا بداخلاق میشه.

و خیلی وقتا که خواستم راجب هر موضوعی باهاش جدی حرف بزنم سریع حرفو عوض میکنه. اوایل حرفاشو جدی نمیگرفتم چون از بس شوخی میکرد و آخر حرفاش میگفت شوخی کردم با خودم میگفتم شاید این حرف هم جدی نیست و نباید ذهنمو درگیر کنم.

اما بعد مدتی برام ثابت شد که بعضی از همون حرفاش واقعی بوده. مثلا اوایل عقد بهم گفت من علاوه بر تو یک کسی دیگه رو هم دوست دارم که خب من به همون دلیل هایی که گفتم باور نکردم اما بعد مدتی این موضوع برام اثبات شد و غیره.

یک بار که چند دقیقه ای بی حوصله بودم و زیاد مهربون نبودم بهم گفت ( با لحن شوخی) چرا این جوری هستی نکنه فکری تو ذهنت داری و روت نمیشه بگی، نکنه میخوای طلاق بگیری.

در ضمن شوهرم اهل زیر زبون کشی و یک دستی زدن هم هست. برای همین باخودم گفتم شاید طلاق حرف خودشه و میخواد یک دستی بزنه ببینه من چی میگم برای همین گفتم منظورت چیه از این حرف و چرا اینو گفتی گفت هیچی بابا ولش کن شوخی کردم.

یا یک مورد دیگه ،مثلا درباره سریال کیمیا میگفت زندگی آرش و کیمیا دوامی نداره چون این دو آدم دنیاشون با هم فرق داره (مثل من و شوهرم ). با خودم گفتم شاید داره غیرمستقیم درباره خودمون میگه.

 یک بار که هر دومون تو اتاقش بودیم یک دفتر برداشت و چند دقیقه ای داخلشو نگاه کرد و بعد گذاشت سرجاش. ( فکر میکنم جوری عمل کرد که من بپرسم اون دفترچیه یا به هر حال چون فهمیدم داره اونو نگاه میکنه کنجکاو بشم و بعدا برم سراغ دفتره) من هم بعدا که دفتر و نگاه کردم دیدم به تاریخ های مختلف قبل ازدواج کلی شعر درباره عشقش و غم دوریش نوشته حتی اسم دختره تو یک صفحه هم بود شمارش هم تو یک صفحه دیگه. با این که همسرم میدونه من روی بی وفایی و خیانت خیلی حساسم ولی دلیل کاراشو نمیفهمم.

یکی دو مورد دیگه هم بوده که وقتی همه ی اینا رو کنار هم که میذارم به این نتیجه میرسم که  شاید شوهرم فکر طلاق تو سرشه ولی میخواد جوری کنه که من به طور جدی حرف طلاقو بزنم .

به نظرم داره غیر مستقیم کاری میکنه که اگه حرف جدی طلاق یا در واقعیت اتفاق افتاد همه ی اطرافیان منو باعث طلاق بدونن و کاسه کوزه های خانواده ها سر اون نشکنه که چرا گفتی طلاق و...

شایدم روش نمیشه واضح بگه .نمیدونم. ازش هم که بپرسم میدونم باز میگه من حرف طلاقو شوخی کردم و جواب واضحی نمیده ولی در مورد اون دفتر و عشق قدیمش که احتمالا از دوست دخترهاش بوده چیزی بهش نگفتم و به روم نیاوردم که دفتر و دیدم.

به نظر شما چه جوری باید متوجه بشم که واقعا قصد طلاق داره یا نه ؟ چون اگه اون قصد طلاق داره من هم حرفی ندارم و نمیخوام خودمو به کسی تحمیل کنم.

توی بد سردرگمی هستم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل طلاق (۸۸ مطلب مشابه)