سلام

من دو تا سوال اعتقادی دارم.

من خیلی دنبال جواب این سوال ها گشتم ولی جواب قانع کننده ای پیدا نکردم. از یه نفر هم که فکر میکردم به خاطر شغل و تحصیلاتش باید جواب سوالاتم رو بدونه هم پرسیدم جواب درستی بهم ندادن و در نهایت بهم گفتن اینا توطئه وهابی هاس!

نمیدونم چرا هر وقت هر کی جواب سوالی رو نمیدونه یه جوری به یه موضوع بی ربط مثل توطئه ربطش میده! خب من به عنوان یه مسلمون شیعه نباید بدونم فسلفه کارایی که هر روز انجام میدم و مربوط به واجبات دینی من هست چیه؟ 

سوالای من ایناس:

سوال اول اگه در قرآن و متون دینی ما گفته شده نمازهای پنجگانه، چرا ما وقت نمازهامون و اذان هامون رو کردیم سه وعده؟ چرا نماز ظهر و عصر با همه و مغرب و عشا هم با هم؟ چرا اول ظهر بلافاصله بعد از اینکه نماز ظهر میخونیم نماز عصر هم میخونیم در حالیکه میدونیم الان عصر نیست؟ در اوایل اسلام هم همینجوری بوده؟ منظورم زمان پیامبر و ائمه هستش.

دوم درباره مُهر هستش. فلسفه استفاده از مهر واسه نماز خوندن چیه؟ چرا باید از خاک کربلا درست شده باشه؟ امامها و پیامبر چجوری اون زمان بدون مهر نماز میخوندن ولی ما الان بدون مهر نمیتونم نماز بخونیم؟

حقیقت اینه که من خودم الان به عنوان یه جوون شیعه همینجوری نماز میخونم و با مهر هم میخونم ولی فلسفه هیچ کدوم رو نمیدونم و اگه کسی ازم بپرسه چرا این کارو میکنی هیچ جوابی براش ندارم.

ممنون میشم راهنماییم کنین.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) نماز خواندن (۷۷ مطلب مشابه)