سلام
من یه سوالی همیشه تو ذهنم بوده یه سوال شرعی
میگن گناه دسته جمعی بدتر از گناه فردیه خب این الان یعنی اینکه من اگر تو خلوت آهنگ حرام گوش میدم تو یه مجلسی اگر آهنگ حرام گذاشتن من باید به نشونه ی اعتراض بلند شم برم؟
مگر نه اینکه امر به معروف و نهی از منکر مال زمانیه که خود طرف از اون گناه مُبَرّا باشه؟
من به شخصه آهنگی که توش موردی باشه گوش نمیدم از نظر ریتم و اینا کاری ندارم ولی از نظر محتوا نباید ناسالم باشه ( البته میدونم آهنگ حرام آهنگ حرامه خودمم میدونم اشتباه میکنم و ناراحتم ولی فعلا همینقدر میتونم رعایت کنم ) اگر آهنگ اینجوری بذارن اعتراض میکنم ولی خب وقتی خودم آهنگی که شرعا بهش حرام گفته میشه گوش میدم میتونم بخاطر بیشتر بودن گناه دسته جمعی مجلسو ترک کنم؟ خب اینجوری امر به معروف و نهی از منکر من ایراد دار نمیشه؟ یه عده زده نمیشن از دین بگن طرف خودش آهنگ گوش میده حالا داره خودشو لوس میکنه؟
من خودم از مجلسی که همه پا میشن میرقصن بدم میاد محتوای آهنگم برام مهمه اگرم برم بیرون یا اعتراض کنم بخاطر همین موضوعه دلم نمیخواد بیشتر از این گناه کنم ولی خب حس میکنم دارم ریا میکنم واقعا اینطوره؟
اینم بگم که تقریبا مقیدترین فرد فامیل شناخته میشم واسه همین برام مهمه .
دوستای مذهبیم بیاین منو توجیه کنین

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)