سلام

بچه ها میدونم سوالم جاش اینجا نیست ولی لطفا هر کسی هر چیزی میدونه بهم بگه واقعا خیلی تو شرایط بدی هستم نمیدونم باید چیکار کنم! اگرم کسی اینجا هست که مدرک ارشد میکروبیولوژی یا بیوشیمی بالینی از وزارت بهداشت داره یا اینکه امسال تصمیم داره برای این ٢ رشته وزارت بهداشت کنکور بده برام از تجربیاتش بگه و اینکه بگن چه جزوه یا کتابایی خوندن؟
من میخوام واسه امسال شروع کنم به درس خوندن ولی واقعا خیلی سردر گمم، ببینین وزارت بهداشت واسه هر درس چند تا کتاب هر کدوم با یه قطر خیلی عظیم به عنوان رفرنس داده که برای قبولی باید همه رو خوند در این مدت کم.... از طرفی کسایی که این رشته ها مثل میکروبیولوژی هستن میدونن چقدر حفظ کردن این همه باکتریها و ویروسها و قارچها و چرخه ها و ... سخته و صد البته  فراره،
١) حالا سوال من اینه که برای قبولی چجوری باید درس بخونم؟

٢) آیا لازمه کلاس برم؟ و اینکه آیا با خوندن جزوه که خلاصه تر باشه میشه قبول شد یا نه؟
٣) این رشته فقط با مدرک دکتری بازار کار خوبی داره و میشه باهاش آزمایشگاه زد و تازه مدرک هم باید فقط و فقط  از وزارت بهداشت باشه نه از وزارت علوم یا هر جای دیگه!!!!! من شاید بتونم ارشد وزارت بهداشت قبول شم (چون شنیدم کمی آسونتر شده قبولی، هر چند صحتشو نمیدونم؟؟! ) ولی احساس میکنم دکتری احتمال اینکه قبول شم خیلی کمه چون الان تعداد زیادی از رشته ها از مجموعه ی زیست شناسی گرفته تا علوم آزمایشگاهی ها میخوان بیان این ٢ رشته دکتری بگیرن. به نظرتون اصلا امکان پذیر هست همچین چیزی؟ یعنی باید چند سال پشت کنکور بمونم تا به دکتری برسم؟؟؟؟
٤) به نظرتون اصلا ارزش داره؟؟ یا اصلا بهتره برم دوباره از اول کنکور بدم واسه ٣ رشته اصلی کنکور تجربی؟

ممنون میشم راهنماییم کنینن.


مرتبط:

مهندسی کشاورزی بیوتکنولوژی هم میتونه فوند بگیره؟

آینده شغلی بیوتکنولوژی و یا پزشکی هسته ای چطوره؟

مهندسی عمران، دکترای بیوتکنولوژی، ریاضی کاربردی یا حسابداری؟

تحصیل در رشته پزشکی هسته ای در دانشگاه غیر دولتی

چی راجع به رشته فیزیک هسته ای میدونین بگین؟

چند سوال در مورد رشته میکروبیولوژی

اگه میکروبیولوژی بخونم چه کاره میشم ؟

معرفی کتاب تخصصی زبان رشته ی میکروبیولوژی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)