سلام

اینجا خیلی ها دانشجو یا تحصیل کرده هستند . خواهشا کمکم کنید کنکور نزدیکه و من هنوز نتونستم بفهمم چقدر باید بخونم و واسه چه رشته ای تلاش کنم .

من درسام خوبه ولی نمیتونم همش درس بخونم همه ازدواج کردن و من موندم و مامانم و یه داداش عقدیم مامانم گاهی دلش درد میگیره قبلش بواسیر داشت وقتایی هم که مریض نیست بخدا سو استفاده میکنه و نمیگه حالا خوبم برو درس بخون همش میگه بیا این کارو بکن .

من امسال پشت کنکوری ام و خیلی سخته که خودم چوب بالا سر خودم باشم و خودمو مجبور کنم که دست نکش بخون! از یه طرف مامانم کارای خونه رو به من محول کرده بجز آشپزی هر چی التماسش میکنم بذار 4 ماه خوب بخونم بعدشم در بست نوکرتم ولی به خرجش نمیره خسته شدم از بس حسرت خوردم چرا پارسال مثل همه دوستام انتخاب رشته نکردم و یه رشته شانسکی بر نداشتم و الان یه سال عقب افتادم میخوام چیزی قبول شم که ارزش یه سال عقب موندنو داشته باشه .

اون موقع میگفتم باید به چیزی که میخونم علاقه داشته باشم ولی اون موقع معلم هام بودن جو رقابتی بود الان چی؟ اگه بابام بود نمی ذاشت بیکار بشینم همیشه میگفت درس بخونم و  تشویقم میکرد تو درسا واسه همینم بچه زرنگ بودم جالبه بدونید بابام فوق دکتری علوم اسلامی داشت ولی مامانم به اجبار بابام تا دیپلم نهضت رفت و خیلی چیزا بابام بهمون یاد داد .

اما الان  بابامم ندارم هیچ، مامانم خیلیییی تبعیض جنسی میذاره من همه کار میکنم تو خونه اما برادرم هیچی پول تو خونه نمیاره انقدر مامانم بهش رو داده میوه میخوره پوستاشو رو زمین میندازه من جمع نکنم قیامت میشه مامانم زنه ولی هیچ ارزشی واسه زن نمیذاره بار ها گفته داداشت مرده تو باید کوتاه بیای که نزنه ناقصت کنه این یه مورد بود از خیلی موارد متاسفانه همیشگی .

بخدا منم غرور دارم مامانم خیلی غرورمو شکسته حتی جلو غریبه ها یا دختر عموهای همسن خودم سرم داد میکشه زود برو چایی بیار  آبروم میره من چون نمیخوام جلو غریبه آبرو ریزی بشه هیچی نمیگم بهش همش بهم گیر میده به حرم رفتنم به گزینه دو رفتن به درس نمیگه منم تو سن حساسی ام منم میتونستم راحت بیراهه برم اما نرفتم خودم پولامو جمع کردم 25 ت به حساب مشاور واریز کردم حرف زدم انقدر دعوایی شد که پول بی زبونو چجوری خرج کرد به خواهرم تو تهران زنگ زد گفت به خاله م گفت بخدا خسته شدم .

کدوم مامانی پیش غریبه و آشنا بد دخترشو میگه بعد که دوستام میان کلا عوض میشه میگه من کلی خرج میکنم براش حتی لباساشم میشورم که این درسشو بخونه درس مهمه!!

بعدش دوستام میگن بخدا مامانت فرشته س شرایطت خوبه خودت نمیخونی ینی خدا شاهده که من نذاشتم از چهارم پنجم دبستان مامانم دست به وسایل شخصیم بزنه همیشه خودم منظم بودم و کارای بقیه رو هم میکردم . بخدا فکر و خیال اینکه چی قبول بشم و کدوم دانشگاه دیوونم میکنه آخه نمیتونم دانشگاهی بجز دولتی برم بخاطر پول

حالا با این شرایط میدونم پزشکی و رشته های تاپ نمیتونم بیارم خودمم سختمه بخونم اما بگید میتونم با این شرایط پرستاری یا روانشناسی روزانه قبول بشم؟

حدودا چه رتبه ای لازمه برای منطقه یک؟ شما چه رشته هایی رو از تجربی پیشنهاد میکنید که بتونم هم کارخونه کنم هم بخونم و به اون رشته تو شهر خودم برسم؟ من پارسال حدود 32 هزار آوردم اما تو شرایط بدی بودم امسال تو گزینه دو حدود 16 هزار میارم همش که اونم خیلی نخوندم وگرنه تا زیر ده هزار میتونم بیارم انشالا ببخشید زیاد شد درد دل زیاد دارم

به راهنمایی تون خیلی احتیاج دارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)