ما دو نوع رابطه با آدم های اطرافمون داریم . ما این اختیار رو داریم که با بعضی ها رابطه برقرار کنیم و هر موقع دلمون خواست رابطه رو قطع کنیم  . مثل رابطه با دوستان . این نوع رابطه رو میگیم رابطه اختیاری که معمولا رشدی در اون نیست . 

بعضی از روابط هم اجباری هستند . ما در ایجاد اون ها نقشی نداریم . خودمون اون رابطه ها رو برقرار نکردیم و راهی هم نداریم که اون رابطه ها رو قطع کنیم .

مثل رابطه با پدر ، مادر ، خواهر و برادر . کدوم یک از شما پدرتون رو خودتون انتخاب کردید . خوب یا بد باید خودتون رو با اون وفق بدید . اگه خوب بود که هیچ ، اگه بد بود مجاز نیستید که حتی بهش اُف بگید . 

مادر شما هر طوری که باشه باید بهش احترام بذاری . باید بهش محبت کنی حتی اگه محبت های شما رو نخواد .

بخش زیادی از رشد مادی و معنوی ما بستگی به نوع رفتار ما با این افراد داره . در سطوح پایین تر همسایه ها رو هم میشه وارد لیست روابط اجباری کرد . چون رفتن از یک محل دردسرهای خودش رو داره . پیامبر (ص) اون قدر در مورد همسایه سفارش کردند که بعضی ها پرسیدند آیا همسایه ارث هم میبره ؟!

ازدواج هم به نوعی روابط اجباری به حساب میاد . وقتی شما در مورد همسر آینده تحقیق می کنی و بعد متوجه میشی که اشتباه کردی ، نباید به دنبال راه فرار باشید .

اجازه بدیم خدا برنامه هایی که برای ما داره رو اجرا کنه . اگه دقت کنید جنبه های منفی یه همسر بد اخلاق و جنبه های منفی شخصیت ما دقیقا در مقابل هم قرار دارند . 

شما زود رنجی ؟! پس طبیعتا باید همسری گیرت بیاد که شما بتونی این نقطه ضعف رو برطرف کنی ، نه این که تا آخر عمر روی اون سرپوش بذاری !

از داد و بیداد بدت میاد ؟! پس منتظر داد و بیداد همسرت باش ! همسرت این طوری نبود فرزندت ، همکارت ، همسایه ات ... ! باید یاد بگیری که چطور با داد فریاد دیگران برخورد کنی .

به ازدواج به عنوان یک راه برای به آرامش رسیدن یا لذت بردن نگاه نکن . اومدیم و در انتخاب همسر اشتباه کردی ، یا بهتره بگیم خدا تو رو به اشتباه انداخت ! 

همسری نصیبت شد که همون یه ذره آرامش دوران مجردی رو هم از دست دادی ! چکار می کنی ؟!

طلاق ؟!

اومدیم و طلاق گرفتی ! اگه همسر بعدی رو هم اشتباه کردی چی ؟! بازم طلاق ؟!

نباید به این فکر کرد که خدا به ضرر ما راضی نیست ؟! نباید فکر کرد که چرا خدا اجازه میده ما اشتباه کنیم ؟!

خدا میگه بیا امتحانت رو پس بده ، ما در میریم ! میگه بیا با این خانم یا آقا نقاط ضعفی رو که داری بر طرف کن ! 

بهتر اینه که ما با هدف محبت کردن وارد مقوله ازدواج بشیم نه محبت دیدن . اگه همسرمون محبت کرد که هیچ ، اگه نکرد لااقل چون از قبل آمادگی داشتیم تحملش برامون آسون تره .

خانواده بهترین جا برای رشد معنوی ماست . تا جایی که شهادت در راه خدا هم به پاش نمیرسه ! نمونه اش سعد بن معاذ ، همون شهیدی که پیامبر (ص) با دست خودش اون رو توی قبر گذاشت و بعد خطاب به مادرش فرمود سعد الان به خاطر بد اخلاقی در خونه ، قبر داره بهش فشار میاره !

یعنی شهادت هم نتونسته بد اخلاقی در خونه رو خنثی کنه !

در حدیث داریم زنانی که بد اخلاقی شوهرشون رو تحمل می کنند عذاب قبر از اونا برداشته میشه و با حضرت فاطمه (س) در قیامت محشور خواهند شد !!!

از اون طرف با فشار قبر از شوهرشون پذیرایی میشه ! 

یه حدیث هم برای آقایون :

از پیامبر (ص) نقل شده که ، هر مردی به خاطر خدا و به امید پاداش او در برابر همسرش صبر کند و آن را به حساب خدا گذارد ، خداوند متعال برای هر روز و شبی که شکیبایی می ورزد همان ثوابی را به او می دهد که به ایوب (ع) در قبال بلایی که دید ، عطا خواهد کرد و گناه زن نیز در هر روز و شب به اندازه ی ریگ های ریگستان باشد .

وقتی قراره دیر یا زود بریم اون دنیا و میلیارها میلیارد سال زندگی کنیم ،‌ چی بهتر از تحمل همسر بد اخلاق ؟!

موفق باشید



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه)