سلام
امروز متوجه شدم بچم که 15 سالش هستش فیلم مستهجن نگاه میکنه. الان گیجم، نمیدونم باید چطور باهاش برخورد کنم. پسر آرومیه و درسش خیلی خیلی خوبه . میخواستم از شما مشورت بگیرم چطور باهاش برخورد کنم که راه درست رو بره. در ضمن بعضی اوقات برای بستنی هم شده مسجد می برمش و تو راه برگشت براش میخرم که ذهنیت خوبی از الان پیدا کنه.. البته نمازشو خیلی سهل انگاره. ممنون از راهنماییتون

پاسخ :
سلام
عذر می خوام ولی این 4 مورد با هم جور در نمیان : پسر 15 ساله
+ فیلم مستهجن + نماز + بستنی
پسر 15 ساله ی شما الان دیگه به احتمال بالای 95 درصد به بلوغ رسیده . پسرها در این سن سوالات جنسی زیادی در ذهنشون وجود داره که اگه پدر و مادر به درستی پاسخگو نباشن ، برای رسیدن به جواب ، سراغ دوستان و یا دیدن این گونه فیلم ها میرن .
الان نمیشه فقط نگران گناه کردن پسرتون باشید . اون داره به این روش غلط به جواب های غلطی هم دست پیدا می کنه .
اگه خودتون به کنجکاوی های اون توجه می کردید مطمئنا تا این حد جلو نمی رفت . بالاخره اتفاقی که نباید می افتاد افتاده .
شما پسرتون رو از حالا به بعد به عنوان یه جوان قبول کنید . برای قانع کردن و تشویق یه جوان از بستنی نباید استفاده کنید . اگه رشد عقلی اون طبیعی باشه در مقابل هر بستنی که براش می خرید احتمالا تو دلش به شما می خنده . خنده ای تلخ ناشی از این که شما تصور می کنید می تونید مثل زمان بچگی با یه بستی اون رو وادار به انجام یه کاری بکنید .
وقتی شما اون رو بچه تصور می کنید و باهاش مثل یه بچه ی دبستانی رفتار می کنید هرگز جرات نمی کنه سوالات جنسی خودش رو از شما بپرسه .

اگه این حدس اشتباه باشه و پسر 15 ساله ی شما واقعا به خاطر یه بستنی با شما به مسجد میاد باید عرض کنم که پسرتون از لحاظ عقلی رشد نکرده و شما با رفتارتون جلوی بلوغ فکری اون رو گرفتید . تصورش رو بکنید چه جوانی بخواد دانشگاه بره ، با معضلات اجتماعی رو برو بشه ، به پست یه رفیق ناباب بخوره و ... ، اون چه چیزی برای ارائه کردن داره ؟!

دلتون رو به آروم بودن اون خوش نکنید . یه پسر در این سن باید طبیعتا نباید آروم باشه مگه این که در سایر حوزه ها انرژی خودش رو تخلیه کرده باشه . اون موقع میشه به آروم بودنش دل خوش کرد . ولی اگه کلا کنترلش دست شماست و این آروم بودن در تمام زمینه ها وجود داره چیز خوبی نیست .

پیشنهاد می کنم حتما با یه روانشناس مجرب مشورت کنید مخصوصا اگه حدس دوم درست باشه . منظورم اینه که اگه واقعا با یه بستی یا موارد مشابه می تونید اون رو تشویق به یه کاری بکنید یا اون رو از یه کار دیگه منع بکنید هستش .
موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت جنسی پسران (۶۳ مطلب مشابه) نماز خواندن (۷۷ مطلب مشابه)