بسم الله الرحمن الرحیم

سلام وقت همگی کاربران خانواده برتر بخیر، تو این مطلب قراره که به عبارت “بسم الله الرحمن الرحیم” پی ببریم.

که به معنیه "به نام خداوند بخشنده ی مهربانِ" .

یک عبارتی که همه جا می‌بینیم و به سادگی از کنارش می‌گذریم ولی صبر کنید همین کلمه پشتش معنی عمیق تری داره و از زاویه‌های مختلف میشه بررسیش کرد من اینجا یک دیدگاه شو تعریف می‌کنم...

از بسم الله شروع کنیم، بسم الله که همیشه اول همه ی کارهامون به کار می بریم که یعنی شروع هر کارمون با نام و یاد خدا باید باشه و به نظرم قسمت اولش هیچ ابهامی نداره.

ولی بخشندگی و مهربانی یعنی چی؟ 

بذارید براتون یک مثال بزنم: 

گاهی پیش اومده انسان خواسته یا ناخواسته حالا به هر دلیلی تا سن 30 سالگی یا حتی 40 سالگی یا شایدم کمتر 20 سالگی به سمت خالق خودشون قدم بر نمیدارن درسته؟ اصلاً سن اینجا مهم نیست راستش.

خیلی خیلی کم پیش میاد در این طور مواقع یک انسانی که به خدای خودش اعتقاد نداشته باشه پاک بمونه و معصوم باشه به قول خودمون و امکان گناه کردنم که از بینهایت شروع میشه درون یک انسان، مخصوصاً از سن بلوغ به بعد هم شروع میشه وقتی که انسان یه کمی درگیر دنیای مادی میشه.

ولی خب حالا به هر دلیلی به سمت خدای خودش خیلی دیر حرکت می کنه تو این طور مواقع شیطان داستان ما خیلی زرنگه میگه خدا شما رو نمیبخشه و یک انرژی منفی زیادی به شما میده و شما رو از راه خدا نگه میداره.

ولی خب حالا یک طرز تفکر هست که همیشه میگه خدا بخشنده و مهربانه دقیقاً به این معنیه که از هر کجای مسیر شماها متوجه اشتباهات تون شدید سعی کنید که به سمت خدا حرکت کنید راه برای شما بازه.

ولی خب انسان ها همیشه حق به جانبن حتی نمی‌خوان به گناه‌های خودشون اعتراف کنن حالا چه برسه به اینکه توبه کنن تازه توبه ام کنن این قدر عذاب وجدان دارن از قبل که همه ش به سمت تاریکی‌های وجود خودشون فرو میرن به جای اینکه به سمت خدای خودشون برن.

تو این طور مواقع بخشندگی خداست که معنی پیدا می کنه که یعنی هر وقت و هر جا اراده کنید به سمت خدا برگردید آغوشش به روی شما بازه و مهربانیشم اینجا معنی پیدا می کنه که یعنی تا الآن هر چی شده و فراموش کن از اینجا به بعد و سعی کن “انسان” خوب تری باشی.

و این‌طوری ما به معنی “بسم الله الرحمن الرحیم” پی می بریم که فقط از یک زاویه بهش نگاه کردیم ولی ماها چه ساده از کنارش می‌گذریم و حتی گاهی جلوش گارد هم داریم که این کلمه “عربیه” و هزار تا گارد بی دلیل دیگه.

اگه می‌خواستم صحبت کنم راحت 5 صفحه می تونستم بنویسم در مورد همین یک موضوع ولی خب گاهی طولانی‌تر کردن یک بحث فقط باعث میشه مخاطب حوصله اش سر بره و دیگه موضوع رو نخونه.

به خاطر همین به سادگی هر چی تمام این کلمه زیبارو برای شما معنی کردم از این به بعد یک دید دیگه ای به “بسم الله الرحمن الرحیم” دارید امیدوارم همیشه ازش استفاده کنید، و همیشه ام برای شما باعث خیر و برکت باشه.



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)