سلام

خیلی خوشحالم که کامنت ها رو می خونید و این به من حس امیدواری میده... من بخشی از دانسته هام راجع به دنیای پس از مرگ رو میگم، شما و بقیه دوستان وبلاگ هر چقدر کشش داشتین بخونین.

امام علی (ع) می‌فرمایند که نفس انسان سرکشی‌هایی دارد که با یاد مرگ رام می‌شود.

"همه می دونیم که پس از مرگ وارد برزخ میشیم (فاصله بین دنیا تا قیامت) و برزخ دو نوع هست: یک) بهشت برزخی دو) جهنم برزخی"

یه سئوال دارم: شما می دونید زمان این دنیا چقدر ارزشمنده؟ مثلاً چند ثانیه از این دنیا به اندازه چندین هزار سال از اون دنیا هست؟ 

تا حالا شنیدین میگن وقتی می‌میریم تمام وقایع زندگی از جلوی چشمان ما رد میشن؟ 

به نظر شما بعضی مرگ‌ها که چند ثانیه هم طول نمی کشند (مثل تصادف) چطور کل شجره نامه زندگی آدم از جلو چشمش رد میشه؟ 

بله درست گفتم، چندین ثانیه از این دنیا برابر با چندین هزار سال از اون دنیا هست (البته این رو هم بدونین اون جا زمان معنایی نداره، مثلاً تو ذهن شما و خاطرات شما زمان چقدر مفهوم داره؟ هیچی چون همه چیز یک جا تو ذهن تون هست) 

شما فکر می‌کنید فرایند معراج رفتن پیامبر (ص) با اون همه روایت و داستان چقدر طول کشیده؟ به زمان این دنیا، فقط چند ثانیه (کمتر از پنج) طول کشیده...

هر چیزی که این دنیا هست اون دنیا پنجاه هزار برابره، وقتی مثلاً دل کسی رو بی جهت بشکنی این درد اون جا پنجاه هزار برابر به خودت بر می گرده.....

یکی از راویان کتاب می‌گفت که من فقط پنجاه ثانیه مرگ موقت رو تجربه کردم ولی یه عددی که تو ذهنم بود انگاری ۱۲۴۰۰۰ سال تو اون دنیا بودم...

مثلاً این آقا می‌گفت من از آدم‌های پولدار خوشم نمی اومد. وقتی که جوون بودم یه بار یه ماشین شیک رو خش انداختم و فرار کردم... اون جا با اینکه من تا حالا صاحبش رو ندیده بودم ولی اومده بود از من حقش رو می‌خواست... و من جوابی نداشتم که بدم.

و یا اعضای خانواده ش اومده بودن جلوش و اون رو بابت بد رفتاری‌هایی که داشته مورد بازخواست قرار دادن ...

یا می‌گفت که من یه پولی به یکی از اقوام قرض دادم ولی کارش سود نکرد و می‌خواست خونه ش رو بفروشه پول منو بده، منم می خواستم با اون پول ماشین بهتری بخرم ... ولی بی سرپناه کردن یه انسان خیلی نکوهیده هست در اسلام، برای همین من زنگ زدم و گفتم نمی خواد که پول منو بدین ...

می دونید اون جا که نقاب‌ها کنار رفته بود چی دیده بود؟ 

این آقا می‌گفت من اگه اون پول رو ازش می‌گرفتم و ماشین جدیدتر می‌خریدم، با اون ماشین یمدت بعد تصادف می کردم و می مردم ولی همین کار خوبم باعث شد که خدا یه فرصت دیگه به من بده بیام دنیا تا اشتباهاتم رو جبران کنم ...

همین آقا اون جا مادرش رو می بینه، یعنی وقتی تو وادی حق الناس بوده اون هم حدود ۱۲۴۰۰۰ سال، مادرش با چند تا فرشته میاد سراغش و یه مدت هم میره پیش مادرش و با محیط زندگی مادرش آشنا میشه... 

صحبتم اینه مادرش اون قدر زیبا شده بود اون جا که این آقا حتی مادر خودش رو هم نشناخته بود پس یاد بگیریم به این زیبایی دنیایی مغرور نشیم بلکه زیبایی اصلی این هست که اون جا هم زیبا ظاهر بشیم و به شکل مار و عقرب و ... در نیایم....

من میگم مار و عقرب ولی به قول یکی از راویان کتاب، چیز هایی که دیده رو نمی تونه توصیف کنه...یه داستان گفت که یه آقای کوری برای چند ثانیه چشماش باز شده و فقط هم خروس رو دیده و حالا بهش میگن کوه، میگه کوه مثل خروسه؟ شده حکایت ما....

تو بهشت برزخی کسی تک و منفرد نیست بلکه همه ازدواج کردن اون جا. بعدش نویسنده کتاب از اون آقا می پرسه: _ مادر شما هم اون جا متاهل بود؟ +میگه: آره...._ پدرتون می دونه مادرتون اون جا ازدواج کرده؟ + نه هنوز نمی دونه......

این رو بدونین آتش جهنم بسیار بسیار سوزانده‌ تر از این دنیا هست، آتش این دنیا فقط نمادی از آتش هست که مثلاً خدا میگه جهنمیان رو تو آتش میسوزونه، ما بفهمیم که چی میگه....

و بقیه نعمت‌ها هم همین طور، درختی که اون جا اون آقا دیده با درخت‌های این دنیا از زمین تا آسمان فرق داره.

میگن خدا از صدقسمت رحمتش رو فقط یک قسمت به زمین فرستاده و ۹۹ قسمت دیگه ش تو قیامت نمایان میشه...طوری که خود ابلیس هم به طمع بخشش میافته.

تازه وادی حق الناس با اون همه حساب و کتاب جای خوب ماجراست. اون آقا تو سفری که داشت می‌گفت من بالا رفتم (به طرف آسمان) طوری که از کنار سیاره‌ها هم عبور کردم و در همین حین یه سیاره به رنگ سیاه دیدم که غبار سیاه رنگ اون رو فرا گرفته بود و پرسیدم که اینجا کجاست؟؟فرشته بهش گفت که اینجا جایگاه کسانی هست که ذات شون خرابه....یعنی چی؟؟؟ اگه کسی به ذات آدم خوبی باشه ولی مرتکب اعمال وافعال گناهی شده باشه، به وادی حق الناس و...میره و وقتی گناهانش پاک شد به بهشت برزخی میره ولی کسی که به ذات آدم بدی بوده، مستقیم به اون جا میره.

و اینکه به پست‌های دنیوی مغرور نشیم، مثلاً یکی از این سه راوی می‌گفت که من رفتم تو اداره ای و مدیر جدیده رو صندلیش نشسته بود و روح مدیر قبلیه داشت فحشش میداد.

و حالا من (خود من نه راوی کتاب) میگم آقا / خانم، دکتر هستید، اقازاده هستید، مهندس هستید خلاصه هر چی که هستید انصاف داشته باشین اون دنیا این پست و مقام‌ها به درد ما نمی خورن...

وای دلم نمیاد یه چیز دیگه نگم... یکی از راویان می‌گفت که بهشت برزخی هم قسمت‌های مشخصی داره (یعنی اون جا هم شهرهای مختلف داره) و میگه من دیدم که تو یکی از این شهرها یه عده سوار بر هواپیماهای خیلی شیک و عجیب شدن، یه عده سوار موتور و ماشین و کشتی‌های جدید شدن و میگه من پرسیدم اینها اینجا چه کار می کنن؟؟؟ فرشته بهش میگه که اینها تو دنیا حسرت این چیزها به دل شون مونده بود و برای همین اینجا هستن

اینها رو گفتم بدونین دنیایی پس از مرگ وجود داره، پس کسی گمان نکنه به حال خودش رها میشه...این فرشته‌هایی که رو شونه های منو شما هستن و ریز به ریز اعمال مون رو می‌نویسند، برای چی خلق شدن؟ برای روز حساب و کتاب قیامت. 

به نظر من اگه ترجمه تفسیر استاد امینی خواه که وویس هاش تو نت هست رو گوش کنید، خیلی بهتر باشه....اگر هم وقت اضافه ندارین، کتابشو بخونین....می تونید هم کتابشو بخرید هم اینکه پی دی افش رو از اپ طاقچه با قیمت کمتر بخرید ولی وویس ها رایگانه و فقط هزینه نت داره براتون...

کتابش هم مطمئنه چون این آدم‌هایی که تجربه مرگ دارن، با خودشون معجزاتی هم آوردن (آخر کتاب مفصلش هست)....و اینکه اینها چرا دنیای پس از مرگ رو دیدن؟ 

خب دلیلش واضحه وقتی لشکر ابلیس این همه ذهن مردم رو شست و شو میده که دنیایی پس از مرگ وجود نداره و فقط از نفس خود پیروی کنید، وجود چنین آدم‌هایی برای ما میشه حجت که بعدن گلایه‌ای از خدا نکنیم.

می دونم خیلی زیاد مطلب گفتم، نمی دونم کسی می خونه یا نه ولی حتی اگه یک نفر هم بخونه و تو زندگیش اثر بذاره، باز هم خوشحال میشم. اگه کسی بیشتر مطلب خواست و یا سئوالی داشت، بگین من پاسخ میدم بهتون 

"پر انرژی"


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)