سلام به همه

یه مدته متوجه یک ایراد خیلی بد توی خودم شدم ولی نمی دونم چطور باید درست اش کنم.

من آدم خونگرم و خودمونی نیستم ولی گاهی اوقات با بقیه صحبت می کنم و شوخی می کنم و هر وقت که دهنم رو باز می کنم یه نفر از دستم ناراحت میشه. 

این موضوع واقعاً ذهن منو درگیر کرده... من از صبح که پا میشم درس می خونم تا آخر شب و زیاد با خانواده م صحبت نمی کنم و وقتی باهاشون صحبت می کنم یا اون ها ازم دلخورن یا وقتی باهاشون حرف می زنم ازم دلخور میشن این اخیراً توی مدرسه هم اتفاق افتاده برام که بعضی از معلّم هام و همکلاسی هام خیلی بابت طرز برخوردم ازم ناراحت هستند...

وقتی میگم ناراحت هستند یعنی جوری که مادرم چند وقته که واقعاً از دستم ناراحته و سرد رفتار می کنه و پدرم همیشه به خواهرم که از خودم کوچک تره میگه که با من صحبت کنه که رفتارم و طرز صحبت کردنم رو درست کنم و خلاصه همه (هر کی که می شناسم و منو میشناسن) ازم دلخورن. ولی من واقعاً منظوری ندارم و اصلاً قصد ناراحت کردن کسی رو ندارم. از خواهرم پرسیدم که ایراد هام رو بگه و گفت: وقتی بقیه باهات حرف می زنن جواب شون رو بده، با تیکه انداختن و کنایه زدن صحبت نکن، قبل از اینکه در مورد کسی حرف بزنی اول ببین خودش چی فکر می کنه، با مادر و پدرت صحبت کن و براشون وقت بذار....

واقعاً همه این کار ها رو امتحان کردم ولی نشد. عملکرد تحصیلی خیلی خوبی دارم و شطرنج به صورت حرفه ای بازی می کنم و نقّاشی ذهنی می کشم و... ولی پدرم همیشه بهم میگه آدم تک بعدی نباش. اگه توانایی های خوب داشته باشی ولی نتونی با بقیه ارتباط بگیری در واقع هیچ چیز نداری..

خیلی از آینده م می ترسم چون باید توی جامعه حضور داشته باشم و از طرف دیگه نمی تونم خودم رو به شرایط جدید وفق بدم. توی خونه با بقیه غذا نمی خورم چون صداهایی که بقیه ایجاد می کنن خیلی عصبی ام می کنه. با بقیه نمی تونم مثل خودشون صحبت کنم چون اصلاً متوجه حرف هاشون و منظورشون و شوخی هاشون نمی شم. 

رابطه ام با خانواده ام خوب نیست و تقصیر منه چون براشون وقت نمیزارم و فقط سرم تو کتابه. با دوستانم رسمی صحبت می کنم چون نه بلدم نه می خوام که صمیمی صحبت کنم. احساس می کنم از یه سیاره دیگه ام که اشتباهی اومدم بین آدم ها. این جوری زندگی کردن واقعاً سخته که نه من بتونم با بقیه کنار بیام و نه اون ها با من؛ این مورد قطعاً مشکل سازه... یه مدت تصمیم گرفتم اصلاً صحبت نکنم جز موارد ضروری که فقط بدتر شد..الآن واقعاً نمی دونم باید چه کار کنم

لطفاً راهنماییم کنید باید چه کار کنم؟!چطوری خودم رو درست کنم؟ 



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تقویت روابط اجتماعی (۸۶ مطلب مشابه)