سلام 

من 30 ساله هستم تحصیلکرده و شاغل و کمتر از یک ساله که ازدواج کردم و رفتم خونه خودم، یکی از مشکلاتی که دارم این هست که می‌خواهم تمام محبت و عاطفه و توجه همسرم برای من باشه و وقتی ببینم اون به غیر من توجه و محبت می کنه حسودیم میشه. 

یا اگر ببینم به زن غریبه ای نگاه کنه عصبی میشم. حتی در دوران  کودکیم هم  می‌خواستم دوست صمیمیم فقط با من دوست باشه و اگر با کس دیگری بیشتر خوش و بهش می‌کرد ناراحت می‌شدم، و در حال حاضر  اصلاً دوست ندارم بچه دار بشوم و نگرانم که با تولد بچه, از محبت و توجه همسرم به من کم بشه و من مثل قبل جایگاه عشقی و عاطفی نداشته باشم.

این را هم بگم که فقط در زمینه محبت و عاطفه حساسم نه چیز دیگری. از طرفی همسرم خیلی دوست داره زودتر پدر بشه ولی من بهش میگم قدر لحظات دوتایی بودن را بدون که وقتی بچه بیاد این راحتی که الآن بدون محدودیت کنار هم هستیم رو نخواهیم داشت و می‌ترسم وجود بچه, بین ما فاصله و سردی بیندازد، آرزوم بود که شوهرم هم مثل خودم اصلاً بچه نمی خواست.

وقتی در خانه پدرم بودم, خیلی مورد لطف و محبت پدرم بودم جتی پدرم در ظاهر به من بیشتر از مادرم توجه و محبت می‌کرد الآن می‌ترسم اگر دختر دار بشم, شوهرم دخترم رو بیشتر از من دوست داشته باشه یا تو ذهنم تصور خلوت و صمیمیت پدر دختری ناراحتم می کنه 

و ترس از اینکه بچه‌ها پدرشون رو بیشتر از مادرشون دوست داشته باشند، دلم می خواد شوهرم منو از بچه هاش بیشتر دوست داشته باشه هر چند هم خونش نیستم (برخلاف تفکر بعضی مردان که زن رو به عنوان کارگر خونه و وسیله فرزند آوری می دونستند) و هم بچه هام منو بیشتر از پدرشون دوست داشته باشند

اطرافیانم می گویند که وقتی بچه ات بدنیا بیاد و مهر مادری شکل بگیره تمام این حرف ها ونگرانی هات تموم میشه, و البته خیلی با بچه‌های اطرافیانم ارتباط گرم و صمیمانه ای دارم و متقابلاً بچه‌ها هم خیلی دوستم دارند.

عقیده ام اینه که ارتباط گرم و صمیمانه پدر و مادر باید مقدم بر بقیه روابط والدین فرزندی باشه چون بچه‌ها موقتاً با ما هستند و بعد ازدواج هر کدوم پی زندگی خود می‌روند ولی فقط زن و شوهرند که تا آخر کنار هم هستند پس باید ارتباط اون ها مقدم و گرم‌تر باشه.

نمی دونم چرا این قدر محتاج محبتم, شاید عزت نفس و اعتماد به نفسم کمه.  نمی دونم چرا باید این مساله برام مهم باشه در حالی که برای خیلی از افراد اصلاً مهم نیست.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) روابط عاطفی زن و شوهرها (۸۱ مطلب مشابه)