دختری هستم در آستانه ازدواج می‌خواستم بدونم شرایطی که می‌خوام معقوله یا خیر. 

بنده شاغل هستم و در عین حال دانشجو (با تموم شدن درسم شرایط شغلیم و درآمدم بهترم میشه) بنده اعتقادی به مهریه و شیربها و این جور مسائل ندارم ولی تمام شروط ضمن عقد رو می‌خوام اعم از وکالت در طلاق تا مسکن و تحصیل و اشتغال و خروج از کشور و حضانت (دلیل اینکه حضانت بیشتر حق مادر می‌دونم این هست که بالاخره بارداری و زایمان با مادره و می مونه کارهای بعد از تولد که خدمت تون عرض می‌کنم) راجع به دیگر مسائل اینکه بنده اعتقادی به جهیزیه و سیسمونی هم ندارم.

از اون سمت آقا هم موظف به گرفتن عروسی چنین و چنان نیست؛ هر چقدر که هر دو در توان مون باشه روی هم می‌ذاریم هزینه‌های خونه و حداقل وسایل مورد نیاز زندگی کم می‌کنیم و هر چیزی که باقی موند مطابق نظر هر دو یا جشن می‌گیریم یا سفر میریم (من از خونه پدرم یک کاسه نمیارم و ایشون از خونه پدرشون یه شاهی هم نیارن).

در مورد هزینه‌های منزل مطابق میل ایشون به دو صورت می تونیم عمل کنیم یا ایشون در کارهای منزل و بچه‌ها به صورت برابر (نه اینکه آشپزی نمی‌کنم بلد نیستم کهنه عوض نمی‌کنم حالم بد میشه شب بیدار نمی شم بچه گشنشه فردا می‌خوام برم سر کار) با بنده شراکت می کنن (که دسشونم درد نکنه!) و من هم به صورت برابر در هزینه‌ها شرکت می‌کنم (نه اینکه ای وای مردی گفتن تو بده) یا اینکه بار کارهای منزل و فرزند به دوش من می ذارن که خب متقابلاً ایشون باید خودشون به تنهایی هزینه‌ها را متقبل بشن. 

این از این و اینکه در جهت اموال؛ هر چیزی که هست حتی قولنامه خونه باید به اسم هر دو و برابر باشه اگه خونه هست سه دونگ سه دونگ اگه ماشین یا ... همین طور (مگر اینکه هزینه‌ها را تنهایی تقبل کنن که به نام خودشون بخرن بنده خودم می دونم با پولم چه کار کنم) (پس برای حضانت بنده علاوه بر بارداری و زایمان به دو شکل نصف زندگی کودک هم تقبل می‌کنم (پس اولویت با بنده هست) (در ضمن در صورت طلاق نیازی به نفقه اون آقا برای بچه نیست فقط ترجیحاً بیاد بهش سر بزنه و محبت کنه (که بچه احساس بی پدری نکنه))

پ ن: از همین الآن بگم که شروع نکنید این زندگی معامله گری هست و اعتماد وجود نداره اولاً که ثبت ازدواج خودش به معنای اینه که من اعتماد ندارم تو بعداً زیرش نزنی وگرنه یه ملا می آوردن یه عقد بخونه و تمام.

دوماً که آقایون همین اعتماد راجع به مهریه به خانم‌ها ندارن چطور انتظار برعکسش دارن؟ کور خود و بینای دیگران؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)