سلام دوستان

این قدر کم حوصله شدم که چند بار می‌خواستم متن رو پاک کنم و بیخیالش بشم امّا در نهایت نوشتم

من از خواننده‌های خیلی قدیمی خانواده برتر هستم شاید اولین آشنایی من با اینجا ده سال پیش باشه و فکر می‌کنم کمتر کسی از اون دوره هنوز اینجا هست. خودم هم الآن تقریباً نظر نمی‌دم.. یادش بخیر ده سال پیش تو خوابگاه سرگرمی من همین بود که بیام اینجا. کلی هم بین دخترها و پسرها دعوا می‌شد (چقدم حال می‌داد انگار هر دو از هم عصبانی بودن و حرف همدیگه رو نمی‌فهمیدن). الآن یه من سی ساله هستم که چند سالی هست مهاجرت کرده. اومدم به یاد گذشته یه چیزی بنویسم.. تنها شباهت من با اون موقع اینه که همچنان مجردم... حالا بریم سر اصل مطلب

یه موضوعی جدیداً باهاش مواجه شدم که برام جالب بود هم تجربه شخصیمه شاید بدردتون بخوره و هم میشه روش بحث کرد 

جدیداً با یه پدیده‌ای مواجه شدم به اسم تنفر ایرانی‌ها از همدیگه. 

قبل از اینکه بیام اینجا خیلی‌ها که مهاجرت کرده بودن می‌گفتن از ایرانی‌ها فاصله بگیر ولی مشکلات مهاجرت اون قدر هست که کمتر کسی بهش توجه می کنه منم مستثنی نبودم. بگذریم این رو بخوام ادامه بدم خیلی طولانی میشه یه کم بحث رو جزئی‌تر می‌کنم 

قصه از اون جا شروع شد که چند روز قبل داشتم با یه دختر ایرانی در مورد پیدا کردن پارتنر صحبت می‌کردم و نظرات اون برای من جالب بود و بازخوردی که از نظرات من گرفت هم برای اون جالب بود. این رو هم به عنوان مقدمه بگم که اینجا درصد آدم هایی که دنبال ازدواج یا حداقل رابطه پایدار هستن بیشتر از ایرانه.

این خانم می‌گفت اینجا دخترهای ایرانی خیلی تمایل به پسرهای خارجی دارن و دلیلش رو که پرسیدم می‌گفت پسرهای ما هر چی هم ادعای آزاد بودن داشته باشن امّا در نهایت دختر رو سر پوشش یا صحبت کردن با بقیه محدود می کنن در حالی که پسرهای خارجی این‌جوری نیستن. 

می‌گفت این تو خون پسرهای ایرانی رفته و نمی شه کاریش کرد. حالا این دوستمم خودش خیلی خانم متشخصیه و می دونم این تجربیاتی هم که از زبون دوستاش می‌گفت دخترهای خوبی بودن... تا اینجاش برای من عجیب نبود چون زیاد شنیده بودم که دخترها به پسر غیر ایرانی تمایل داشته باشن. 

هر چند بسیار کم دیدم دختر ایرانی با پسر خارجی ازدواج کرده باشه اون هم به دلیل اختلاف بسیار زیاد فرهنگی. کاری ندارم اونجاش جالب شد که من گفتم پسرهای ایرانی هم انگار دارن میرن سمت دختر خارجی و خیلی تعجب کرد گفت فکر می‌کردم فقط دخترها از پسرها شاکین فکر نمی‌کردم پسرها هم از دخترها شاکی باشن.

وقتی دلیلش رو ازم پرسید این‌جوری گفتم که دخترها نمی دونن دنبال کی هستن و از اون جایی که دخترن بهشون پیشنهاد زیاد میشه دوست دارن همه گزینه‌ها رو با هم داشته باشن و تکلیفت رو مشخص نمی کنن از طرفی هم باز به همین دلیل که حس می کنن دور و برشون خالی نیست و با اون پیشینه فرهنگی که تو ایران داریم و هر کسی که بتونه چیز بیشتری از طرف مقابل بکنه حس می کنه موفق تره در نتیجه دخترها همه ش دنبال گزینه بهتر میگردن و به هیچ کسی راضی نمیشن آخرش هم با پسری میرن که مثل بقیه ست ولی بهتر می تونه گولش بزنه نه اینکه نسبت به گزینه‌های قبلی بهتر باشه نه.. این پسر خبره‌تر هست در گول زدن.. 

خب این پسره که الکی گرگ نشده با این دختر هم نمی مونه و دورش می زنه بعد صدای دختره در میاد که آی هوار پسر ایرانی این طوره اونجوریه.. در واقع خود این دختر کسی رو انتخاب کرده که دورش بزنه. 

جالبه که با اینکه برای پسرها دختر خارجی پیدا کرن سخت تره ولی من جدیداً زیاد شنیدم که پسرها بی خیال دختر ایرانی بشن. ما متأسفانه تو خونه مون یه چیزهایی نهفته هست زرنگ بازی، گول زدن، تلاش برای حداکثر بهره وری از طرف مقابل و.. همه اینها باعث شده ایرانی‌ها از هم فرار کنن. اتفاقاً با بعضی از این دوستانم که صحبت می‌کردم می‌گفتن ما از حکومت ایران فرار نکردیم ما از مردم ایران فرار کردیم (بگذریم که مردم الکی این‌جوری نشدن). 

حالا نظر شما چیه؟ چرا هم پسرها توپ شون پره از دخترها و هم بالعکس؟ 

خصوصاً اگر کسی خارج هست چه خوبه تجربیاتش رو بیان کنه.. می خوام بدونم واقعاً دخترهایی که خارج اومدن چرا از پسر ایرانی توپش پره؟ 



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)