با سلام خدمت همه کاربران گرامی

بنده مهندس منطقی هستم. احتمالاً اکثراً با من آشنایی دارید. موضوع سوال یا بهتر بگم نظر سنجی من این هست: 

با توجه به اینکه دختر و پسرهای دانشجوی ما داخل دانشگاه به دلیل جو موجود، تمرکز لازم را ندارن و بسیاری از اوقات درگیر حاشیه و موارد غیر درسی میشن (در پست‌های همین وبلاگ هم مشهوده) آیا بهتر نیست برای جلوگیری از این مشکل، دختر و پسر دوران تحصیلات عالی خودشون را هم به صورت مجزا بگذرونن؟ 

ببینید دختر و پسرهای ما تا سن ۱۸ سالگی به شکل جدا تحصیل می کنن و پس از اون در اوج نیازهای فیزیولوژیک و ابتدای جوانی با هم مختلط میشن که این موضوع در صورت عدم مدیریت می تونه ضربات بسیار جدی به وضعیت روحی، تحصیلی و در نهایت آینده‌ی جوان‌ها وارد کنه. پس چه بهتر که دوران دانشگاه هم مثل مقاطع تحصیلی قبلی به دور از هیجانات حاصل از قرارگیری دو جنس در کنار هم باقی بمونه تا دانشگاه اون چیزی که از نامش بر میاد را ارائه بده. یعنی محل به دست آوردن علم و دانش باشه نه چیز دیگه! 

ممکنه بگید خب داخل دانشگاه با هم نباشن می تونن جاهای دیگه با هم ارتباط برقرار کنن. باید بگم درسته ولی حداقلش اینه که ما بستری که به طور عمده باعث نزدیک بودن دختر و پسرها و شکل گیر‌ی ارتباطات بیهوده بین اون ها میشه را مسدود می‌کنیم که خودش می تونه بسیار موثر باشه. چون به هر حال بخش زیادی از زمان دانشجوها در دانشگاه سپری میشه که همین امر باعث درگیر شدن ذهن با افکار غیر درسی و غیر علمی خواهد شد. 

هر کسی هم مشخصاً سوال‌های درسی خودش را از طریق همجنس خودش می تونه رفع کنه. پس این بهونه هم کنار میره‌.

ضمناً چنانکه مستحضر هستید؛ چند سال پیش طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها مطرح شد امّا به دلایلی که عنوان کردن مثل کمبود بودجه و هزینه بر بودن این طرح و دیگر موارد، از سمت دولت به اون پرداخته نشد. 

از دوستانی که قصد نظر دهی دارن تقاضا می‌کنم دلایل موافقت یا مخالفت خودشون را با این موضوع به طور کامل بیان کنن تا هم اندیشی و گفت و گوی دوستانه ای را در کمال احترام، با یکدیگر داشته باشیم. پیشاپیش از همگی سپاسگزارم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)