سلام 

دختر هستم و بیست و ... سالمه. دانشجوی ارشد یکی از رشته های علوم انسانی توی دانشگاه تهران هستم.

من خیلی کار کردن برام مهمه و استقلال مالی رو دوست دارم. و می خوام قبل ازدواج اشتغال داشته باشم و سرمایه جمع آوری کنم تا هر زمان که خدا خواست اگر ازدواج کردم کمتر به خانواده فشار بیاد، اگر نشد هم خودم استفاده کنم

راستش من یه خصوصیت اخلاقی داشتم که خیلی روش کار کردم که امروز کمی بهتر شده امّا تو زندگیم خیلی ازش متضرر شدم، این که خیلی به حرف دیگران توجه می کنم و تعریف و تمجیدشون برام خیلی مهم بوده...

من از همون کنکور لیسانس رفتم یه رشته مهندسی که کار درست و حسابی توش نبود ولی اسم دانشگاهم منو به خودش جذب کرد و به خاطر اسم دانشگاه دولتی رفتم توش. اواسطش بودم که پشیمون شدم ولی رها کردن و دوباره کنکور دادن برام ممکن نبود. بعدش گفتم ارشد جبران می کنم امّا باز هم ارشد رفتم یه رشته ای که چندان جالب نیست و براش کار نیست، باز هم به خاطر اسم دانشگاه...

همین الآن که ترم دو ارشد تموم کردم هم پشیمونم و می خوام انصراف بدم امّا تا اینجای کار اومدم حدود دو سوم درس‌ها رو پاس کردم و دیگه نمی تونم اینجا رها کنم... روزانه هم هستم...

پدر و مادر کمال گرایی هم دارم، همیشه دوست داشتن من رشته تاپ بخونم و بعدش برم کار دولتی با درآمد و جایگاه مطمئن... تا همین الآن هم پدرم دائم میگه برو کار دولتی امّا مشکل اینه اولا رشته من چه لیسانس چه فوق، براش کار نیست ثانیا من کار دولتی دوست ندارم و می خوام آزاد باشم و محیط کارم رو خودم انتخاب کنم.

رفتم سراغ چند تا محیط فرهنگی آموزشی برای کار امّا سابقه نداشتن و رشته ناآشنام باعث شد نتونم جایی استخدام بشم، هر روز آگهی ها رو زیر و رو می کنم ولی کار مورد نظرم رو پیدا نمی کنم...

من زبانم خدا رو شکر خوبه و در حد نسبتا پیشرفته هست. برای تدریس هر جا درخواست میدم حداقل یکی از مدرک TTC یا سابقه کار می خوان که هیچ کدوم ندارم.

دارم دیوانه می شم از این همه مسیر اشتباه و نمی دونم چه جوری حداقل یه شغلی پیدا کنم که هم خودم آروم بشم و هم پدر مادرم دیگه این قدر ناراحت نباشند...

نمی دونم سراغ چه شغلی برم، چون محیط کاری برام مهمه و حتما دوست دارم محیط مذهبی یا نیمه مذهبی باشه و اکثرا خانم باشند و راحت باشم، فعلا مهارت هنری به اون صورت ندارم امّا آدم هنر دوست و خلاق و مستعدی در هنر هستم

محیط مدرسه و یا هر آموزشگاه دخترانه رو خیلی دوست دارم و به کار فرهنگی و آموزشی بسیار علاقمند هستم، ولی ثبات رو نمی خوام، مثل کارهای دولتی، دوست ندارم ۳۰ سال محدود باشم. 

خیلی پدر و مادرم میگن برو استخدام رسمی ولی من غیردولتی و خصوصی رو می پسندم که هر جا و هر وقتی بتونم تغییرش بدم یا حتی ازش دل بکنم برم جای دیگه و... حتی در خودم نمی بینم ۳۰ سال کار کنم شاید دلم خواست وقتی بچه دار میشم تا چند سال کار نکنم...

فعلا خیلی دوست دارم استقلال مالی داشته باشم...، حداقل توی این یکی دو ماه تابستون، قصد و توانایی پرداخت هزینه برای یادگیری دانش یا مهارتی رو فعلا ندارم و فقط تمرکزم روی کسب درآمد هست، کامنت های ارزشمندتون رو حتما می خونم. پیشنهادتون برای تابستون چی هست؟ فعلا همین یکی دو ماه خیلی برام مهمه، بعدش مثلا شاید با پس اندازم تونستم دوره آموزشی شرکت کنم...

پیشاپیش از کامنت هاتون ممنونم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)