سلام وقت همه دوستان و کاربران عزیز بخیر

مستقیم میرم سر اصل مطلب. همه می دونیم این روزها ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به نوعی میان افراد و به خصوص خانم ها باب شده و مدرک گرایی به شکل افراطی در جامعه دیده میشه.

سوای از اهداف مختلف و تمایل افراد برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، فکر می کنید برای یک خانم متاهل این امر چه تاثیری می تونه بر زندگی مشترکش بگذاره؟ آیا کسب مدارج بالای تحصیلی در تغییر رفتار و به نوعی ایجاد خود بزرگ بینی می تونه موثر باشه؟ و همچنین باعث عدم سازش و انعطاف در زندگی بشه؟ در نحوه و کیفیت انجام وظایف خانه داری و امور مربوط به نقش زن در زندگی چطور؟

به شخصه احساس می کنم در صورتی که زن متاهل وقت و انرژی خودش را به جای اختصاص دادن به زندگی و همسر و فرزندان به درس اختصاص بده و هدفش از درس خوندن صرفاً پیشرفت تحصیلی باشه، این کار درست نیست. چرا که این تفکر باعث ترجیح دادن درس بر زندگی مشترک و کوتاهی در انجام وظایف میشه. 

از نظر من اگر خانمی به شدت قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی داره بهتره اول به فکر رسیدن به اهداف تحصیلی خودش باشه و پس از اون به ازدواج فکر کنه. چون زندگی مشترک تمرکز و دقت مد نظر خودش را می طلبه و اگر کسی بخواد سفت و سخت بهش رسیدگی کنه، کمتر جایی برای درس و تحصیل باقی می مونه.

پس اهداف هر شخص باید قبل از ازدواج مشخص باشن و اگر ازدواج انتخاب شد باید اولویت شون زندگی مشترک و همسر باشه.

لذا دوستان؛ مایلم در مورد ابعاد مختلف این قضیه بدون جبهه گیری نظر بدیم و نقد داشته باشیم.

ضمنا؛ پیشاپیش از خانم هایی که دارای عقاید فمنیستی و جهت دار هستن تقاضا می کنم در بحث شرکت نکنن تا موجب بحث و جدل های حاشیه ای نشیم.

با سپاس از همگی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل زنان خانه دار (۴۲ مطلب مشابه)