با سلام و عرض ادب خدمت خانواده برتری‌های بزرگوار

بنده بین یک دو راهی چالش برانگیز برای ادامه‌ی مسیر زندگیم شدم که ممنون میشم نظرات بازدیدکنندگان عزیز را در این باره ببینم که تصمیم گیر‌ی برایم‌ساده تر بشه. 

بنده در حال حاضر ۲۲ سال سن دارم و در حال فارغ التحصیل شدن از مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران هستم.

و دوران راهنمایی و دبیرستانم را در رشته‌ی تجربی و مدرسه‌ی تیزهوشان (سمپاد) گذراندم و یکی از دانش آموزان نمونه‌ی مدرسه ام محسوب می‌شدم و و در مسابقات علمی بین مدارس سمپاد که هرسال برگزار می‌شد رتبه‌ی برتر می‌شدم. به قصد کنکور پزشکی برای کنکور می خوندم که به طور اتفاقی چند ماه قبل از کنکور با رشته‌ی مدیریت آشنا شدم و به این رشته علاقه هم داشتم.

کنکور را که دادم با توجه به رتبه ام داروسازی همین جا و پزشکی شهرستان را قبول می‌شدم ولی بر خلاف نظر خانواده ام و با وجود مخالفت آنها فقط مدیریت را انتخاب کردم و پزشکی را در لیست انتخاب رشته ام وارد نکردم.

و بسیاری از دوستانم وارد رشته‌های پزشکی و دارو و دندان شدند و هر وقت آنها را یا برنامه ریزی شده و یا اتفاقی می‌دیدم برایم به خاطر رفتن به این رشته افسوس می‌خوردند. که البته نگران من بودند. (مثلاً یک بار یکی از دوستانم را که اتفاقی داخل دانشگاه دیدم بلافاصله پس از سلامش گفت رضا داری چه کار می‌کنی با خودت و رفت) تا جایی که مجبور شدم تا حد زیادی از دوستان مدرسه ام فاصله بگیرم و هرسری اقوام را می‌دیدم می‌گفتند هنوز دیر نشده و رشتت را عوض کن و یا می‌پرسیدند هنوز داری همون را می خونی؟ ولی الآن با توجه به وجود مشکلات اقتصادی موجود در جامعه و کفاف ندادن درآمد نسبت به هزینه‌ها باعث کاهش علاقه ام نسبت به انتخابم شده و دچار سردرگمی بسیاری شده ام. 

و در مقابل خودم دو انتخاب می بینم یکی اینکه با توجه به شرایطی که در حال حاضر دارم ارشد را همین جا بخونم و دکترا برای خارج اپلای کنم و چند سالی هم پس از تحصیل کار کنم و با توجه به اینکه زندگی در ایران را نسبت به خارج ترجیح میدم با پولی که جمع کردم مثلاً در سن ۳۹ سالگی به ایران برگردم که پس از آن دغدغه ی مالی کمتری خواهم داشت

و مورد دیگر که فکرم را خیلی مشغول کرده این هست که مجدداً کنکور تجربی شرکت کنم و در رشته‌ی پزشکی تحصیل کنم (دندانپزشکی را خیلی علاقه ندارم).

و با توجه به تصمیم گیر‌ی که در گذشته داشتم در حال حاضر خیلی در تصمیم گیر‌ی دچار وسواس شدم و می‌ترسم پس از انتخاب هر کدام پشیمان بشوم. خیلی خیلی ممنون می‌شوم نظرتون را در مورد هر کدوم از این دو مسیر و برتری هریک از آنها بفرمایید.

و مورد دیگری هم که ممنون می‌شوم به خصوص دختر خانم‌ها بفرمایند این هست که شما اگر دو خواستگار (به فرض یکسان بودن شرایط دیگه) که هر کدام یکی از این دو مسیر را انتخاب کرده باشند داشته باشید، تمایل بیشتری به ازدواج با کدام یک دارید؟ 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) ادامه تحصیل در خارج (۲۷ مطلب مشابه)