سلام، دختری ۲۰ ساله هستم که به خاطر مسائلی، چند جلسه پیش یه روانشناس آقا تقریباً ۴۰ ساله رفتم

یه جلسه که حالم خیلی بد بود و داشتم درد و دل می‌کردم این آقا اومد و دستام رو گرفت و نوازش کرد، بعد از جلسه موضوع رو به خانواده م گفتم و عصبی شدن

خودم توی اینترنت تحقیق انجام دادم و متوجه شدم که روانشناس‌ها اجازه‌ی برقراری هیچ نوع تماسی با بیمار رو حتی دست دادن معمولی رو ندارن و انجام دادن این کار حتی می تونه پروانه اشتغال شون رو باطل کنه و این قانون مختص ایران نیست و حتی توی آمریکا هم روانشناس نمی تونه تماس بدنی با مراجع حتی همجنس خودش داشته باشه و چنین روش درمانی تو روانشناسی اصلاً وجود نداره

توی یکی از پست‌های همین انجمن خوندم که یه خانمی گفته بودن روانشناس آقایی که پیش شون می‌رفتن صورتشونو نوازش کرده بودن و اکثراً کامنت گذاشته بودن که زیاد سخت نگیر و کار خاصی نکرده و شاید جزئی از درمانش باشه و.... 

تنها دلیلی که اومدم اینها رو اینجا بنویسم به خاطر همین مسئله بود که حد و حدودهای مراجع و روانشناس برای مردم ما از جمله خودم که این اتفاق برام افتاد جا نیفتاده و چنین نظری می دیم و می گیم حتماً جزئی از کارشونه و این بی اطلاعی خیلی از نظرم بده

حتی روانشناس نباید توی جلسات خودافشایی داشته باشه و از زندگی شخصی خودش و حتی سن و سالش بگه و قوانین خیلی سفت و سختی در مورد شون هست، توی اینترنت در مورد مرزهای بین مراجع و روانشناس تحقیق کنید مطالب بیشتری دستگیرتون میشه

خلاصه با رئیس اون کلینیک در بین گذاشتم کار این روانشناس رو و اول زیر بار نمی‌رفتن و می‌گفتن که نه چنین کاری در شان ی روانشناس نیست و برای ما هم پیش میاد مراجع میاد میگه که ببینید دستم میلرزه و دستم رو بگیرید و ما بهشون می گیم دارم می بینم میلرزه و از همین جا دیدنم کفایت می کنه و خلاصه من که از جلساتم صدا ضبط کرده بودم و توی صداها مشخص بود که روانشناس میگه دستتو بده به من و چه حسی از نوازش داری و آروم شدی، و وقتی صداها رو رئیس مرکز شنیدن قراردادشون با اون آقا رو فسخ کردن و هزینه جلسات رو هم بهم پس دادن.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)