با سلام. بنده از کاربران خانواده برتر یه سؤالی دارم که ممنون میشم نظرات شون رو بدونم.

سوال من در مورد علت ازدواج در دنیای مدرنه. خب شما بالاخره در جامعه حضور دارید و میبینین که الآن انواع و اقسام روابط بین دختر و پسر وجود داره. از دوستی بگیر تا ازدواج موقت و ازدواج سفید. البته نمی گم بین همه ولی خب وجود داره.

از اون طرف هم ازدواج بسیار سخت شده و مسائل مالی و قوانین ازدواج همه رو شاکی کرده.

من خودم یک پسر ۲۷ ساله هستم که کاملاً شرایط ازدواج از جمله خانه، ماشین و شغل رو دارم که یه مقداریش رو با کمک خانواده به دست آوردم. یعنی هیچ مشکلی برای ازدواج ندارم.

امّا واقعاً هیچ دلیل و هدفی برای ازدواج پیدا نمی‌کنم. وقتی می بینم برای ازدواج باید بیفتم تو خرج و مخارج گزاف، مهریه بدم، نفقه بدم، یه عمر با یه نفر بخوام سر و کله بزنم یا اگه یه روزی بخوام طلاق بگیرم بابتش باید تاوان سنگین اجتماعی و مالی بدم.

خب چرا اصلاً باید چنین کاری بکنم؟ وقتی به راحتی میشه نیازها رو بدون ازدواج بر طرف کرد اون هم نه از راه حرام، بلکه از راه حلال، چرا تن باید به ازدواجی بدم که آخرش معلوم نیست چی میشه؟ اون هم در جامعه ما که آمار طلاق بالاخره تا حدودی بالاست. 

یعنی هیچ جوره با عقل من جور در نمیاد، وقتی یه چیزی رو می تونم راحت تر و آسون تر به دست بیارم چرا باید سختی‌های ازدواج رو به جون بخرم؟ الآن تقریباً بیشتر دوستان من با جنس مخالف شون به نحوی در ارتباط هستند.

واقعاً وقتی جایگزین وجود داره دلیلی نمی بینم که بخوام تن به ازدواج بدم. عقل آدم بین یک راه آسون تر و سخت‌تر قطعاً راه آسون تر رو انتخاب می کنه. 

به من نگین روابط موقت حال و آدم رو خوب نمی کنه و برای آدم خانواده نمی شه و از این حرف‌ها. حرف من اینه که حتی اگه روابط کوتاه مدت بد باشن خطرات و آسیب‌های اجتماعی و مالیش برای من پسر قطعاً کمتر از ازدواجه. 

تشکیل خانواده قطعاً خوبه ولی نه در جامعه‌ای که منه پسر با یه ازدواج گرفتار هزار تا مساله مالی و اجتماعی میشم. یعنی کلاً احساس می‌کنم به لحاظ عقلی امروزه مضرات ازدواج از منافعش بیشتره مخصوصاً برای آقایون که تمام بار مالی یک زندگی رو دوش شونه. 

ممنون میشم دوستان نظرات شون رو بگن چون یکی دو ساله بدجور این سوال ذهن منو به خودش مشغول کرده.



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
عدم تمایل به ازدواج در پسران (۱۹ مطلب مشابه)