سلام به شما

واقعیت اینه که شهرها روزبه‌روز دارن بزرگ‌تر میشن و آشنایی آدم‌ها نسبت به هم، کمتر و کمتر میشه. یعنی قبلاً خیلی از مردم توی روستا یا شهرهای کوچک زندگی می‌کردند و برای همین، همدیگه رو تا حدود زیادی می‌شناختند و هر جَوونی می خواست یه گزینه‌ی مناسب پیدا کنه، کافی بود که از خانواده‌ش و فامیل‌هاش پرس‌وجو کنه.

امّا الآن این طور نیست. شهرها خیلی بزرگ شدند و جمعیت‌شون خیلی زیاد شده.

الآن شهرها پر اند از شهروندانِ غیربومی که اصالت‌شون برمی‌گرده به جایی دیگه.

سوال: حالا ما مجردها چه کار باید بکنیم؟ حالا که خیلی از جَوون‌های همین وبلاگ ابرازِ ناراحتی می‌کنند که ((اطرافم هیچ گزینه‌ی مناسبی که من بشناسم وجود نداره. شرایط شغلی-تحصیلی‌م هم طوری نیست که بتونم با گزینه‌های مناسب آشنا بشم. فقط داره سنم زیاد میشه. هیچ امیدی به پیداشدنِ گزینه‌ی مناسب در آینده ندارم.))

همین الآن اگه برید بالای صفحه و گزینه‌ی (آموزش‌های همسریابی) رو بزنید، می‌بینید که مردم ۱۹ مطلب پیرامون (پیدا کردن دختر خوب برای ازدواج)، و ۱۰ مطلب پیرامون (واسطه گری در ازدواج) نوشتند که زیرِ هر کدوم از این مطالب [در بخشِ نظرات] خیلی از جَوون‌ها ابرازِ موافقت و همدردی کردند.

جواب: برای حل این معضل و برای افزایش آمار ازدواج و کاهشِ ازدواج‌هایی که بدونِ کفویت انجام میشن، باید رفت سراغ تکنولوژی.😊 یعنی باید رفت سراغ اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایِ همسریابی. البته نه هر سایت و اپلیکیشنی. بلکه فقط اون‌هایی که "معتبر" و "شناخته‌شده" اند.

دیروز با اپلیکیشن (همدم) که محصول سایت تبیان هست، آشنا شدم. به نظرم خیلی خوب و جامع هست. خود تبیان میگه الآن ۱۲ ساله که طرح همسان‌گزینی رو راه انداخته.

اگه اشتباه نکنم این طرح (یعنی همسان‌گزینیِ سایت تبیان) قبلاً در بسترِ سایت بود و خیلی ابتدایی و خام بود. رابط‌کاربری‌ش هم خیلی چِغِر و بَد بَدن بود😊. امّا به مرور که اپلیکیشن‌سازی رواج پیدا کرد، سایت تبیان اومد اون رو در بستر اپلیکیشن پیاده کرد.

وارد اپلیکیشن (همدم) که میشید، گزینه‌های مختلف و مفیدی رو در اختیارِ جَوون‌های مجرد و متاهل قرار میده.

 امّا من خودم بیشتر از همه‌ی گزینه‌هاش، وقتم رو صَرفِ گزینه‌ی (🔎همدم‌یاب🔎) کردم. چون تا امروز نتونستم گزینه‌ی ایده‌آلی پیدا کنم. برای همین رفتم سراغ این اپلیکیشن.

وقتی وارد گزینه‌ی (🔎همدم‌یاب🔎) که بشید، به صورت حرفه‌ای می تونید کِیس‌های مورد نظرتون رو پیدا کنید.

البته چندین مرحله باید قبلش انجام بدید. اولش باید نمایه‌ی شخصی‌تون رو کاملاً پر کنید که اگه بخواید با دقت و فکر پُر کنید، تقریباً نیاز به ۴ الی ۵ ساعت وقت دارید!!! 

ولی خب لازمه. چون صحبت سر یه عمر زندگیه، بچه‌بازی که نیست.

درضمن به نتیجه‌ش می‌ارزه.

شاید بپرسید چرا این همه وقت می خواد؟ باید بگم که نمایه‌ی شخصی‌تون، شامل ۱۲ سرفصل هست که یک قلمش آزمون‌های روانشناسی هست که حدود ۲ الی ۳ ساعت وقت رو فقط همین سرفصل می خواد.

بذارید همه‌ی سرفصل‌هاش رو بنویسم براتون: (مشخصات فردی - مشخصات خانواده - مشخصاتِ جانبی - مشخصات تحصیلی - مشخصات شغلی - مشخصات اقتصادی - مشخصاتِ ظاهری - مهارت‌های فردی - خواسته‌ها از طرفِ مقابل - اطلاعاتِ تماس - آزمون‌های روانشناسی - ارسال مدارک هویتی و تحصیلی).

هر وقت این بخش‌ها رو به صورت کامل پر کردید، اون وقت باید مدتی صبر کنید (شاید دو سه روز) تا مدارک‌تون مورد تایید کارشناس‌ها قرار بگیره.

من خودم الآن در این مرحله هستم. یعنی منتظرم تا مدارکم رو بررسی و تایید کنن.

البته نکته‌ی جالب اینه که قبل از تایید مدارک هم می تونید جستجو کنید تا گزینه‌ی هم‌کفو رو براتون پیدا کنه. من خودم چهار تا گزینه بهم نمایش داده شد (بدون عکس و بدونِ اطلاعاتِ کامل).

مثلاً اپلیکیشن به آدم میگه با توجه به اطلاعاتی که از خودت و خواسته‌های خودت وارد کردی و با توجه به آزمون رواشناسی‌ای که دادی، فلان گزینه ۹۱ درصد باهات همسانه. چون مثلاً هر دو برونگرا اید و چون این گزینه، از نظرِ اعتقادات، تحصیلات، قد، وزن، سن، رنگ پوست، رنگ چشمِ و... همسانه با ملاک‌هایی که نوشتی.

البته اگه هنوز اطلاعات رو به صورت کامل پر نکرده باشید یا هنوز مدارک‌تون مورد تایید قرار نگرفته باشه، نمی‌تونید اطلاعاتِ کاملی نسبت به مشخصاتِ این کیس‌ها بدست بیارید و بفهمید که دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارن و چه ملاک‌هایی رو معرفی کردند و....

خلاصه این اپلیکیشن خیلی جالبه چون طراح هاش به چالش‌های این روش از همسریابی، آشنا بودند.

مثلاً می‌دونستند که ممکنه بعضی‌ها اطلاعاتِ الکی بدند. یا ممکنه بعضی‌ها به قصدِ تعدد زوجات یا ازدواجِ موقت ثبت‌نام کنند. یا مشکلاتِ دیگه. برای همین از اول جوری طراحی‌ش کردند تا پیشگیری بشه از اینها.

این هم بگم که من برای تبلیغ این اپلیکیشن، از سایت تبیان پولی نگرفتم.

هدفم از این تبلیغ این بود که جَوون‌های مجرد مثل خودم، دیگه بین دو راهیِ (مجرد بودن) یا (ازدواج با آدم های غیر هم‌کفو) باقی نمونن و جَوونی‌شون هدر نره و بتونن راحت‌تر گزینه‌های هم‌کفو خودشون رو پیدا کنند‌.

شما هم اگه با اپلیکیشن (همدم) کار کردید و ازش راضی بودید، تبلیغش کنید تا در ثوابِ ازدواجِ جَوون‌ها، شریک بشید.

اگر هم حوصله‌ی تبلیغ ندارید، می تونید همین صفحه رو به اشتراک بذارید برای دوستان تون.

یا علی...

 

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
واسطه گری برای ازدواج (۵۰ مطلب مشابه)