من پسری ۲۸ ساله هستم کارمند یکی از ادارت دولتی و از خانواده خواستم برام دختر مناسب پیدا کنند تا اینکه خواهرم که یکی از دوستانش اش را بهم معرفی کرد و یک ملاقات حضوری کوتاه بین من و اون خانم ترتیب داد و من پسندیدم و برای ادامه جلسات معارفه یا تعیین زمان جلسه خواستگاری را منوط به اجازه پدرش کرد.

با پدرش صحبت کردم بعد از سلام احوالپرسی از درآمدم پرسید منم بهش به طور تقریبی حقوق ماهانه ام را گفتم بعد بهم گفت فیش حقوقی آخرین ماه، حکم کارگزینی آخرین سال  و قرارداد کاری ات را بیار تا ببینم و اگه مورد تاییدم من بود برای تعیین جلسه خواستگاری اقدام می‌کنم.

بهش گقتم قرارداد کاری ام دست من نیست گقتش کارگزینی باید نسخه دوم بهت بده اگه قبول نکردند نسخه دوم بدند از قرارداد کاری کپی بگبر و به من نشون بده یعنی من باید این سه تا را بهش نشون بدم تا شاید ایشان اجاره بدند که من با خانواده به خواستگاری دخترش بیاییم، البته پدر دختر مورد علاقه قبلاً کارمند دولتی بودند و با سمت معاونت کل  اداره دولتی تو شهرمان بازنشسته شدند و به این موارد مسلط هست.

حالا با این درخواست پدر زن آینده چطور برخورد کنم؟ تو واتس اپ به اون خانم گفتن گفتش اجازه من دست پدرم هست و باید انجام بدی تا قرار خواستگاری بعد با یکی از دوستانم مطرح کردم گفت لج کن و بگو نشون نمی‌دم چنین فردی ارزش نداره باهات فامیل بشه.

یکی دیگه هم بهم گفت همانطور که مدیر و ناظم‌ها تو مدرسه ابتدایی با بچه‌ها بد اخلاق هستند تا بچه‌ها حساب کار دستشان بیاد بعدش خوش اخلاق مبشند این هم خواسته اول کار ازت زهر چشم بگیره بعد باهات راه میاد و به درخواستش عمل کن.

شما جای من بودید چه کار می کردید؟ یا پیشنهاد شما به من چیه؟ 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
سختگیری در ازدواج (۳ مطلب مشابه) اولین جلسه خواستگاری یا قرار آشنایی (۲۷ مطلب مشابه)